معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: توسعه و تقویت کشت گلخانه ای یکی از اولویت های دولت به شمار می رود و با ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران این بخش کمک می شود.

حمید رضا تبسمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بودجه مصوب شده است.

این مسوول اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ۸۱ طرح کشاورزی به بانکهای عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: رسته های فعالیت طرح های کشاورزی که تسهیلات به آنها اختصاص می یابد شامل تولید محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان، دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک عامل این تسهیلات هستند،گفت: با جذب این اعتبارات پیش بینی می شود ۵۴۸ اشتغال جدید در بخش کشاورزی ایجاد شود.

تبسمی هدف از اعطای این تسهیلات را  تولید و اشتغال بخش کشاورزی در راستای افزایش تولید، ایجاد فرصت های شغلی و تثبیت اشتغال از طریق حرکت از کشاورزی سنتی به کسب و کار کشاورزی با تمرکز بر تامین مالی زنجیره ارزش و همچنین توسعه کشاورزی قراردادی ذکر کرد.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.