مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برودت سرما در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، تامین نیازهای اولیه خوراکی و پوشاکی در اولویت سازمان قرار گرفته است.

سرهنگ مهدی صادق پور اضافه کرد: در این راستا اولین محموله کمک رسانی مردمی جمع آوری و به مناطق هدف ارسال شد.

وی افزود: اقلام ارسالی در اولین محموله‌ شامل پتو، بخاری برقی، بخاری نفتی، فرش، موکت و پلاستیک نایلونی است که در قالب ۲ کامیون راهی سیستان و بلوچستان شد.

صادق پور گفت: مردم استان قزوین همواره در سختی‌ها و حوادث غیرمترقبه یار و یاور مردم مصیبت زده بوده‌اند و در حادثه سیل سیستان و بلوچستان نیز نهایت همکاری و کمک مادی را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان قزوین آماده دریافت کمک‌های مردمی برای سیل زدگان هستند و شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ یا شماره گیری کد دستوری #۸۸۰* برای یاری هموطنان سیل‌زده واریز کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.