حامد مازندرانی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از اینکه سند تقسیم کار ملی توسعه زیست فناوری تدوین شد؛ وظایفی برای تکمیل آن به هر کدام از دانشگاه‌های مادر کشور واگذار گردید.

وی اضافه کرد: قزوین نیز در این راستا در سه محور شامل تولیدات ارزشمند گیاهی، زهکش‌های زیستی و ساخت مدخل‌های تشخیص سرطان مسئولیت گرفته است که دستاورد بسیار بزرگی برای آن شناخته می‌شود.

مازندرانی زاده ادامه داد:بر این اساس هر فناوری در این سه حوزه بخواهد کاری انجام دهد باید طرح پیشنهادی خود را به معاونت پژوهشی دانشگاه بدهد تا پس از تایید، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری قرار گیرد.

وی گفت: نشست یک روزه در دانشگاه امام نیز با همین هدف برگزار می‌شود تا مواردی از قبیل قرارداد این سه محور کاری در سند تقسیم کار ملی،  امکانات و ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری در حمایت از طرح‌های این حوزه‌ها و ظرفیت‌های قزوین در این سه محور برای نخبگان و بخش خصوصی تشریح شود.

مازندرانی زاده افزود: قزوین در حوزه گیاهان دارویی و محصولات باغی و زراعی، موضوع زهکش‌های زیستی و تشخیص سلول‌های سرطانی گام‌های خوبی برداشته که نیازمند کار بیشتر و تحقیقات جدی‌تر است.

وی گفت: این یک موضوع بین رشته‌ای است و گروه‌های برق، مواد، شیمی، کشاورزی، مهندسی آب و آینده پژوهی در آن مشارکت دارند.

مازندرانی زاده افزود:معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ظرفیت خیلی خوبی را برای حمایت از طرح‌های زیست فناوری ایجاد کرده است که می‌توان با تنظیم قرارداد در جهت این سه محور، گام بزرگی را برای بهره برداری از این حمایت‌ها برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.