منوچهر حبیبی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش مقابله با حمله تروریستی که در یکی از ایستگاه‌های پمپ بنزین قزوین برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید در هر لحظه برای مقابله با هر بحران و حمله‌ای از آمادگی لازم برای مقابله برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: میزان آمادگی و مسایل حفاظتی و حراستی برخی از دستگاه‌های مهم و حساس، به خصوص خدمات‌رسان در مراکز و مناطق پرجمعیت مانند بیمارستان‌ها، مکان‌های تجاری و پمپ بنزین‌ها باید خاص و ویژه دیده شود تا در صورت وقوع بحران، در کمترین زمان ممکن و با حداقل خسارت با آن مقابله کرد.

این مسئول سیاسی، برگزاری رزمایش‌ها را برای آمادگی کارکنان بسیار مهم و اساسی دانست و اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های متولی، به خصوص حوزه‌های امنیتی و خدماتی با حضور در چنین رزمایش‌هایی میزان توانایی و آمادگی‌هایشان مورد آزمایش قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف آنها نیز سنجیده می‌شود.

به گفته وی، با سنجش و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد دستگاه‌ها در چنین رزمایش‌هایی می‌توان ضمن رفع آسیب‌ها، در صورت وقوع هر نوع بحران و حمله تروریستی به بهترین شکل با آن برخورد کرد.

حبیبی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز با برشمردن اهمیت پدافند غیرعامل باید مباحث مربوط به حوزه محل کاری خود را جدی گرفته تا در مواقع بحرانی با مشکل و چالش‌های احتمالی روبرو نشوند.

رزمایش مقابله با حمله تروریستی با حضور دستگاه های اجرایی و انتظامی از جمله ارتش، سپاه، یگان امداد، آتش نشانی، یگان ویژه، هلال احمر، اورژانس و یگان‌های انتظامی در یکی از ایستگاه های پمپ بنزین قزوین برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.