مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین همواره در کنار این اداره کل بوده و در پوشش اخبار حوزه روستایی فعالانه عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکرم نجفی در دیدار با سرپرست خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین و خبرنگاران این خبرگزاری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران در انعکاس مشکلات و مسائل روستاها به گوش مسئولان می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند و لازم است اطلاع‌رسانی در زمینه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاها به نحو احسن صورت گیرد.

وی افزود:استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاهای‌استان قزوین مهجور مانده و لازم است از ظرفیت‌های روستاها به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد: 80 درصد اعتبارات دهیاری‌ها در زمان دولت یازدهم و دوازدهم تخصیص یافته و در زمینه عمران و آبادانی روستاها اتفاقات خوبی رقم خورده است.

نجفی اضافه کرد: بهره‌مندی روستاها از بسته‌های حمایتی در زمینه اشتغال و تولید در قالب تسهیلات برای طرح‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آمار نرخ بیکاری در سه ماهه نخست امسال 6 درصد کاهش داشته که بخش اعظمی از کاهش به دلیل پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به واحدهای کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری در روستاها بوده است.

این مسئول اذعان کرد: جذب سرمایه‌گذاری برای بهر‌گیری  از ظرفیت روستاها حائز اهمیت است و می‌تواند در زمینه تولید و اشتغال موفق عمل کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین افزود: خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین همواره در کنار این اداره کل بوده و در پوشش اخبار حوزه روستایی فعالانه عمل کرده است.

نجفی از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های عشایری و روستایی استان قزوین در حوزه خدماتی، کشاورزی و صنعتی در تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، طرح‌های اشتغال روستایی استان قزوین و طرح‌هایی که از بانک سینا تسهیلات دریافت کرده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.