حمید رضا طیبی روز یکشنبه در مراسم آغاز ساخت مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی جهاد دانشگاهی قزوین افزود: توسعه آموزش، کارآفرینی و اشتغال از شاخص های اصلی پیشرفت کشور است و از ابتدای تاسیس جهاد دانشگاهی تلاش کرده ایم توان کشور را در این حوزه ها برای رسیدن به توسعه و پیشرفت تقویت کنیم و نشان دهیم ایران همه پیش شرط های رشد علمی را دارد.

وی با بیان اینکه همه واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور بر اساس  نیازهای علمی  کارهای شاخصی دارند اضافه کرد: یکی از ضروری ترین نیازها در این حوزه ها داشتن فضای کالبدی مناسب است و قزوین به خاطر نزدیکی به تهران پیش از این قدری مورد بی مهری قرار گرفته بود اما دیگر امروز نوبت به قزوین رسیده است.

طیبی  ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان قزوین می تواند کارهای شاخص علمی و فناورانه مختص استان را در صنعت، کشاورزی و پزشکی انجام دهد که ساخت این مجتمع نیز گام مهمی در همین راستا است.

این مسئول گفت: ساخت و تکمیل مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی جهاد دانشگاهی قزوین می تواند توامندی های علمی این استان را در زمینه درمان گسترده تر کند.

وی اظهار داشت: البته بدون شک با توجه به مشکلات اقتصادی کشور علاوه بر کمک محدود جهاد دانشگاهی و استان حمایت خیران هم جهت ساخت و توسعه این مراکز لازم است.

طیبی افزود: در دنیا هم امور خیریه مربوط به  توسعه علم و فناوری به خوبی شکل گرفته و حرکت فرهنگی عظیمی در این بخش اتفاق افتاده که می توان مورد الگوبرداری قرار داد.

7388*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.