فرماندار شهرستان آبیک جدیت بازرسان اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی این شهرستان را در برخورد با بکارگیری اتباع خارجی در واحدها و شرکت‌های مختلف تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک اظهار کرد: پرداخت تسهیلات بانکی در راستای اشتغالزایی بدون نظارت، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های اشتغال نه تنها موجب ایجاد اشتغال نمی‌شود بلکه به دلیل عدم توانایی در بازپرداخت، وضعیت اقتصادی و معیشتی را نابسامان می‌کند و سرمایه ملی هم هدر می‌رود.

وی افزود: آمار معوقات بانکی نشان می‌دهد بسیاری از تسهیلات بانکی دریافت شده در حوزه اشتغال جزو معوقات و دیون بانکی شده و اشتغالزایی به همراه نداشته است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: اگر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به ویژه کاسپین دو راه‌اندازی نمی‌شدند، وضعیت بیکاری در شهرستان آبیک اسفبار می‌شد که با فعالیت شرکت‌ها و واحدها، از میزان بار روانی در زمینه معضل بیکاری کاسته شده است.

احمدپور اضافه کرد: یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی کاسپین دو در کمتر از 6 ماه برای حدود 200 نفر ایجاد اشتغال کرده که بیشتر کارگران، بومی آبیک و زنان سرپرست خانوار این شهرستان هستند که این نوع اشتغالزایی، دلسوزانه و متعهدانه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به خشکسالی‌های موجود و کمبود نهاده‌‌های کشاورزی، دامداران و کشاورزان در حوزه معیشتی با مشکل مواجه بودند اما امسال با توجه به بارش نزولات آسمانی، کشاورزان رضایت بیشتری از تولید و برداشت محصولات کشاورزی داشته‌اند و وضعیت معیشتی آنان بهتر شده است.

این مسئول تصریح کرد: مدیران ادارات و روسای بانک‌های شهرستان آبیک باید در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید، در پرداخت و اعطای تسهیلات بانکی  حوزه اشتغال اهتمام ویژه داشته و تسهیل ببخشند.

جدیت واحد بازرسی اداره کار بر بکارگیری افاغنه در واحدها

فرماندار شهرستان آبیک افزود: آبیک در حوزه اتباع خارجی جزو مناطق ممنوعه است اما به کرات از نیروهای اتباع افاغنه در واحدهای مختلف بکارگیری شده که می‌طلبد واحد بازرسی اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه ورود و برخورد جدی‌تری داشته باشد چرا که اشتغال شهرستان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

احمدپور با اشاره به وجود مشکلات در حوزه تولید در سال گذشته اذعان کرد: بخشی از این مشکلات، مربوط به تحریم بوده و بخشی هم کارشکنی بوده؛ اما امسال گرچه تحریم سخت‌تر شده اما شرایط تولید نسبت به سال گذشته بهتر است؛ نه تنها به تعدیل نیرو کمتر شده بلکه اشتغال هم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مسئولان باید نسبت به تحقق تعهد ایجاد اشتغال در ادارات خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند به ویژه برخی دستگاه‌ها طبق وظیفه ذاتی خود باید در 6 ماهه نخست نسبت به ایجاد اشتغال اهتمام کنند در غیر این صورت، تحقق ایجاد اشتغال برای این دستگاه‌ها در نیمه دوم سال دشوار می شود.

احمدپور افزود: مسئولانی که زیر 25 درصد تعهد ایجاد اشتغال تاکنون نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کرده‌اند، کارت زرد دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.