به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین امام جمعه فقید قزوین افزود: یکی از مهمترین دستورات آموزه های اسلام و عالم تشیع این است که برای سعادت جامعه باید زمینه هرگونه اختلاف فکری و سیاسی در جامعه از بین برود.
وی با بیان اینکه وحدت موجود در جامعه ایران بی نظیر است، گفت: عامل اصلی وحدت در جامعه وجود عالمی فقیه و صالح در راس انقلاب است و باید همه بعد از شناختن حق به هرگونه اختلافات پایان دهند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد : فقها در مورد اصل ولایت فقیه هیچ اختلافی با یکدیگر ندارد و آیات و‌روایات نیز بارها این سخن امیرالمومنین(ع) را تاکید کرده که شخصی برای رهبری جامعه شایسته است که از همه تواناتر و از مدیریت بالاتری برخوردار باشد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه را اختلاف نابود می کند، اظهار داشت: هر جامعه ای که از اختلافات کمتری برخوردار باشد استوارتر و از موفقیت و آرامش بیشتری برای رسیدن به سعادت برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: تمام دستاوردهای امروز اسلام و عالم تشیع حاصل مبارزات علماء و تربیت یافتگان امام صادق (ع) است که باعث شده تا امروز از یک جایگاه علمی بالایی برخوردار باشیم.
وی همچنین گفت: فلسفه آمدن انبیاء دادن امید به انسان ها بود تا بدانیم همواره در هر زمان و مکان راه رسیدن به سعادت وجود دارد و دلیلی برای اختلافات در جامعه وجود ندارد.
امام جمعه موقت تهران مهمترین عامل تربیت انسان را بیم و امید دانست و اظهار داشتت: با افزایش امید در انسان تحرک و پویایی برای ارتقاء اخلاق انسانی افزایش می یابد.
مرحوم آیت الله باریک بین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۳ نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین و سه دوره نمایندۀ قزوین در مجلس خبرگان رهبری و نیز عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده است.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.