به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار برندگان مسابقه تلویزیونی اسراء شبکه قرآن با وی اظهار کرد: برگزاری این جلسات نتیجه و دستاورد انقلاب اسلامی و خون پربرکت شهداست که فضایی را برای همه ما فراهم کرده است تا یکدیگر را حتی از راه‌های دور و کشورهای مختلف ببینیم و قاریان مصری و یمنی و سوریه ای هم شاهد این فضای قرآنی هستند و به شما افتخار می‌کنند.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: سوره فاتحه عصاره قرآن است، یعنی هرچه خدای متعال در قرآن کریم فرموده به صورت یک عصاره ای در سوره 'حمد' ذکر شده است، با مطالعه قرآن و بررسی ابعاد و زیبایی آن به این موضوع به خوبی پی خواهیم برد.
امام جمعه قزوین گفت: در قرآن کریم آمده است ای مردم شما فقیر هستید و به خدا نیازمند هستید آنکه به کسی محتاج نیست فقط خداست؛ امروز برای تامین این نیاز انسان به خدا باید سراغ کدام مکتب، جریان، سیاست و حکومت برویم؟ و باید اذعان کرد فقط حاکمیت الهی نیاز انسان‌ها را برطرف می‌کند.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: منشور همه مطالبات الهی از انسان‌ها فقط قرآن است، انسان قرآنی صاحب ولایت، نبوت، امامت، عقاید و اخلاق انسانی است و ارتباط حقیقی با قرآن ما را دارای سبک زندگی قرآنی و دینی می‌کند.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر انسان قصد دارد به زندگی سعادتمند و قابل ستایش دست پیدا کند باید خود را به خدای متعال متصل کند و باید اذعان کرد جذابیت و بزرگی و عظمت و نفوذپذیری امام راحل(ره) در دل‌های مردم به واسطه اتصال به خدای متعال بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: خداوند فرهنگ کافران را در زیر پای مومنان قرار داده است همانطور که ما می‌گوییم امریکا را زیر پا له می‌کنیم، طبق آیات قرآنی می‌گوییم که غلط می‌کنند کسانی که قصد کدخدایی برای ایران را دارند، زیرا خداوند برای کافران نسبت به مومنین برتری قرار نداده است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خدای متعال برای حضرت مریم(س) فرشتگان خود را می‌فرستد تا بگوید که خداوند تو را پاک قرار داد، اما زمانی که برای حضرت فاطمه زهرا(س) و خاندان این بانوی بزرگوار سخن به میان می آورد خودش مستقیم می‌گوید خداوند شما را پاک و مطهر قرار داد.
وی اذعان کرد: برای درک قرآن باید دل ما از شرک و آلودگی و گناه و ریا پاک باشد و هرچقدر ما باتقواتر باشیم بهتر می‌توانیم از محضر قرآن بهره ببریم.
امام جمعه قزوین گفت: آموزه‌های قرآن کریم به تقوا ختم می‌شود، هراندازه روح و جان و دل ما با قرآن مانوس شود و خود را درگیر معنا و پیام قرآن کریم کنیم، به همان اندازه در جامعه خود اثرگذار خواهیم بود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.