به گزارش ایرنا، فرزین بهنامی فر روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم به دنبال دستور وزیر اقتصاد با هدف رسیدگی به شکایات مودیان مالیاتی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تشکیل شد.
وی افزود:قزوین اولین استانی بود که برای تشکیل این هیات و استقرار دادرسان مالیاتی اقدام کرد و در پیگیری کارهای مالیاتی جدی بود.
بهنامی فر اضافه کرد: با تشکیل این هیات مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از 15 ماه به یک چهارم زمان کاهش یافت که نقش موثری در جلب رضایت شهروندان ایفا می کند.
این مسئول ادامه داد: درخواست پرونده از اداره مالیات در 20 روز، بررسی پرونده و اظهار نظر در مدت 10 روز و ارسال پرونده به تهران و دریافت موافقت وزیر حداکثر در 90 روز از مزیت های دیگر تشکیل این هیات است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: قزوین از نظر دریافت شکوائیه و ارسال پرونده های مالیاتی در ردیف پنج استان برتر کشور قرار دارد و عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته است.
بهنامی فر با اشاره به 410 شکوائیه رسیده به این هیات، یادآور شد: با بررسی شکوائیه های رسیده تاکنون 153 پرونده اظهار نظر نهایی، 104 شکوائیه موافقت و 24 مورد مخالفت شده است.
وی اضافه کرد: رد 126 مصوبه مالیاتی، هفت فقره رفع تعرض،صدور 48 رای به ارزش 10 میلیارد ریال، ارجاع 43 پرونده به شورای عالی مالیاتی کشور و صدور 56 رای از اقدامات دیگر این هیات بوده است.
بهنامی فر افزود: استان قزوین از استان های پیشرو در تحقق درآمدهای مالیاتی بوده است و باید بحث عادلانه بودن درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 98 دیده شود.
وی با بیان اینکه 78 درصد درآمدهای مالیاتی استان طی 9 ماه سال جاری وصول شده است، گفت: رتبه قزوین در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر بوده است ولی بعید به نظر می رسد که به درصدهای بالاتر تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری دست یابد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.