به گزارش ایرنا، علی فرخزاد بعدازظهر شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در سالن جلسات مدیریت بحران تشکیل شد، افزود: براساس آمارهای ارایه شده در سه روز تعطیلات اخیر 95 درصد تخت های اقامتگاهی قزوین مورد استفاده مسافران قرار گرفت که با توجه به فصل سرد سال، این مساله برای برنامه ریزان استانی می تواند بسیار حایز اهمیت باشد.
این مسئول ادامه داد: نوروز سال گذشته با هماهنگی و همراهی دستگاه های ذیربط در امر سفر، توانستیم ضمن کاهش قابل توجه تلفات جاده ای، نظارت 41 درصدی در حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری، رشد 32 درصدی میزان اقامت گردشگران و 18 درصدی تردد مسافران در استان را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: دستگاه های ذیربط اجرایی به خصوص میراث فرهنگی و صنایع دستی استان باید سرمایه گذاران و متقاضیانی که برای احداث هتل و اقامتگاه های بوم گردی اعلام آمادگی می کنند را مورد حمایت جدی خود قرار دهند.
فرخزاد یادآور شد: با توجه به شرایط حاد اقتصادی کشور، لزوم توجه به امر گردشگری خارجی و داخلی باید به طور ویژه مورد پیگیری مدیران دستگاه ها قرار گرفته و در این راه از ظرفیت تشکل های مردم نهاد نیز نهایت استفاده را به عمل آورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه اضافه کرد: برای برنامه ریزی تعطیلات نوروز 98 نیز همه دستگاه ها، به خصوص شهرداری و میراث فرهنگی به دور از همه اختلاف نظرها باید پای کار آمده تا زمینه امکانات هر چه بهتر مسافران از ظرفیت و مراکز تفریحی و تاریخی استانی در تعطیلات پایان سال را فراهم کنند.
در ادامه این نشست، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین گفت: ظرفیت و جاذبه های فراوان قزوین همه ساله میلیون ها مسافر را راهی این دیار می کند تا جایی که در سه روز تعطیلات هفته گذشته 186 هزار و 500مسافر از جاذبه های تاریخی استان بازدید به عمل آوردند.
علیرضا زمانی با بیان اینکه استان قزوین از گذشته های دور دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار غنی بوده، اضافه کرد: 14 کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر از امروز با برگزاری این جلسه نشست های خود را در سطح شهرستانی و استانی آغاز می کنند تا با جمع آوری نظرات و ارایه راهکارهای مناسب، امسال نیز موفق تر از سال گذشته در امر جذب مسافر و گردشگر به استان اقدام کنیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.