به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماره 517 مجله دوست خردسالان از سری مجلات دوست منتشر شد.

از جمله اهداف مجله دوست خردسالان علاوه بر جنبه‌های آموزشی، تفریحی و سرگرمی، افزایش مهارت‌های عملی خردسالان می‌باشد. بریدن، جدا کردن، رنگ آمیزی، حتی خط خطی کردن و هر گونه فعالیت پیش بینی نشده از طرف کودک، می‌تواند به ایجاد ارتباط، اعتماد به نفس، شادی و رشد خلاقیت او کمک کند. ترکیب سرگرمی ها و داستان های متنوع باعث ایجاد یک سرگرمی مفید و آموزشی برای مخاطبین خردسال شده است.

شماره 517 مجله دوست خردسالان دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است. داستان‌ها به صورت ترکیب داستان تصویری و متن، داستان و کمیک استریپ است. داستان‌های تصویری نشریه، کودکان را تشویق به مشارکت درخواندن داستان همراه با بزرگترها (داستان مشارکتی ) می‌کند که بعضا همراه با تصاویری است که برای کودک قابل فهم است و می تواند در حین شنیدن در بعضی قسمت‌های داستان وارد شود و بتواند بخواند و بفهمد. «داستان تصویری» داستان مصوری است که به جای نوشتن نام برخی از شخصیت‌ها تصویر آن‌ها در متن جای دارد و کودک نیز در خواندن متن همراه می‌شود که همگی در جهت رشد فکری و افزایش توانایی‌های ذهنی کودکان طراحی شده است.

در بخش ابتدایی مجله دوست خردسالان همواره با در نظر گرفته شدن یک سوژه در قالب اشیاء، خوراکی های و ... سعی به معرفی آن به مخاطب خردسال شده است. در این شماره نیز به معرفی «بشقاب» و کاربرد های آن پرداخته شده است.

شعر «کتاب نو» از بابک نیک طلب از جمله بخش های ادبی مجله دوست خردسالان شماره 517 می باشند.

داستان مصور این شماره از مجله هم مربوط به شخصیت دوست‌داشتنی «جیقیل» می‌باشد که در یک داستان یک قسمتی مصور نگارش شده است که از جمله محبوب ترین و جذاب ترین قسمت‌های این مجله می‌باشد.

داستان «عصا عصا» از محمدرضا شمس و داستان فرشته ها نیز از جمله قسمت های این شماره از مجله دوست خردسالان می‌باشد. همچنین متن کوتاه «دانه سیب» نیز از جمله نگارش های کودکانه مجله دوست خردسالان است.

«افشین اعلاء» و «مرجان کشاورزی آزاد» سردبیران این مجله هستند و «محمدحسین صلواتیان» نیز تصویرگری آن را برعهده دارد.

دوست خردسالان شنبه هر هفته منتشر می‌شود. صاحب امتیازی این مجله را که نهمین سال انتشار خود را می‌گذراند، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بر عهده دارد و با هدف ایجاد رابطه معنوی میان خردسالان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای غیررسمی و صمیمی از ایشان به خردسالان و افزایش سطح مهارت نونهالان منتشر می‌شود. دوست خردسالان را می‌توان هر شنبه برای گروه سنی الف، از روزنامه فروشی‌ها تهیه کرد و علاقه‌مندان برای اشتراک نیز می‌توانند با شماره تلفن 66706833-021 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.