فرماندار شهرستان رستم یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: گلزار شهدای روستای دهنو شامل 7 مزار شهید و 6 مزار والدین شهداست که با همکاری دهیار،شورا و خانواده های معظم شهدای پروژه سامندهی و افتتاح آن از 15 خرداد 97 آغاز شد و 28 مرداد 97 به انجام رسید.
ابوطالب حسینی افزود: برای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رستم با هدف ساماندهی قبور مطهر شهدا از اعتبارات 3 درصد نفت و گاز شهرستان در سال 96 مبلغ 200 میلیون تومان تخصیص یافت که مبلغ 79 میلیون تومان یعنی حدود 40 درصد از مبلغ محقق شد.
وی بیان کرد: از این مبلغ، گلزار شهدای روستاهای دهنو سادات با 7 مزار ، کول کوچیک با یک مزار ، گوراب با یک مزار ، تل بندو با 3 مزار و سالاری با یک مزار ساماندهی شد و در هفته دولت گلزار شهدای روستای دهنو سادات به نمایندگی از 5 گلزار، افتتاح شد.
حسینی گفت: شهرستان رستم دارای 63 گلزار با 225 قبر شهید است که حدود 100 قبر بازسازی نشده دارد و با توجه به برآورد هزینه های انجام شده و سخت گذر بودن مسیر گلزارها و هزینه های متغیر مصالح مبلغ 8 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی قبور لازم است و در صورت تامین اعتبار 3 درصد نفت و گاز به صورت کامل در سالهای متوالی در سال 1399 ساماندهی کل گلزارهای شهرستان به اتمام خواهد رسید.
در مراسم افتتاح و غبارروبی گلزاردهنو سادات، ذاکر نوری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رستم از فرماندار درخواست کرد که از اعتبارات قانون متوازن ماده (180) و تخصیص اعتبار 3 درصد نفت و گاز در سال های 97- 98 کل گلزارهای شهرستان ساماندهی شود.
شهرستان رستم به مرکزیت شهر مصیری در 175کیلومتری غرب شیراز است.
7366 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.