رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده چهارشنبه به ایرنا گفت:این جوجه های بدون هویت 700 عدد بودند که اتوبوس تهران به شیراز، داخل جعبه بار خود آن ها را حمل می کرد.
دکترعلیرضا فرخی افزود: بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آباده، راننده متخلف را پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی ادمه داد: به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی، اقدام این فرد تهدید علیه بهداشت عمومی دانسته شد و دادگاه وی را به یک سال حبس محکوم کرد.
فرخی گفت: با دستور دادستان این جوجه های مرغ به صورت بهداشتی معدوم شدند.
سی و یکم تیر 97 نیز با اقدامات عوامل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همکاری ماموران پست قرنطینه آباده از یک اتوبوس شیک تعداد 600 جوجه اردک غیر مجاز که در جعبه بار جاسازی شده بودند، کشف و توقیف شد.
در این زمینه هم با حکم دادستان آباده، جوجه ها معدوم شدند.
رئیس اداره دامپزشکی آباده گفت: حمل غیر مجاز جوجه با اتوبوس های بین شهری، یکی از نگرانی های مسئولان دامپزشکی استان فارس است و با هدف کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مراقبت های بیشتری در این زمینه می شود.
فرخی افزود: محموله‌های فاقد گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل علاوه برانتشار بیماری‌های واگیر دام و طیور، سلامت و امنیت غذایی جامعه را نیز تهدید می‌ کنند و برخورد قاطع با اینگونه محموله‌ها در دستور کار مستمر دامپزشکی قرار دارد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9864/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.