مهندس جلال زراعت پیشه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قسمتی از این ستون های برق مربوط به انتقال برق به چاه های کشاورزی منطقه است که توسط بهره برداران کشاورزی احداث شده و ارتباطی با شبکه توزیع ما ندارد.
وی ادامه داد: برخی از ستون ها نیز متعلق به برق رسانی به چاه تامین آب شرب یک روستای منطقه است که آن هم در زیر مجموعه شرکت توزیع برق نیست.
زراعت پیشه افزود: در عین حال با پیگیری ها انجام شده کشاورزان و بهره برداران کشاورزی، انتقال برق با ستون به چاه های خود را متوقف کرده اند و شرکت آبفای روستایی هم درباره انتقال شبکه برق به چاه تامین آب روستایی تصمیم گیری خواهد کرد.
پیش از این برخی سایت های خبری نوشته بودند:جنگلی از تیر برق‌ در محوطه‌ جهانی پاسارگاد نصب شده است.
طرح این موضوعات در فضای مجازی باعث شد که برخی از دوستداران میراث فرهنگی نسبت به نصب تیرهای برق‌ در محوطه‌ جهانی پاسارگاد واکنش نشان دهند و آن را تهدید منظری برای آثاری مانند آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و تنگه بلاغی بدانند.
دوستداران میراث فرهنگی معتقدند: رفع مشکل کشاورزان و آب آشامیدنی روستایی در جنوب شهرستان پاسارگاد توجیه خوبی برای گذاشتن این تعداد ستون برق در ورودی پاسارگاد نیست.
مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس نیز اعلام کرد:با ارائه طرح برق‌ رسانی زمینی توسط اداره برق و کمک سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارِ اجرای این خط ، تیرهای برق عرصه پاسارگاد حذف می‌شود.
حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد نیز گفت: تیرهای برق‌ در دو خط نصب شده‌اند که یکی با هدف انتقال خط برق برای برق‌ رسانی به چاه‌های آب کشاورزی است که براساس برنامه‌ ریزی‌ها قرار بوده حتی در بهمن ماه سال گذشته(96) آن پروژه افتتاح شود اما با آغاز کار نصب تیرهای برق‌ به دلیل نگرفتن استعلام از میراث فرهنگی به سرعت کار را متوقف کردیم.
آرامگاه کوروش دوم هخامنشی در فاصله 135 کیلومتری شمال شیراز در شهرستان پاسارگاد قرار دارد.
این اثر در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان زیر مجموعه پاسارگاد تحت شماره ۱۱۰۶ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.