به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: باید برای تکریم ارباب رجوع در حوزه سلامت و توسعه خدمات رسانی به مردم تلاش کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت با همه موانعی که ایجاد شده می کوشد به مردم خدمت کند افزود: این تلاش ها با اولویت بندی صورت می گیرد که تامین تغذیه سالم برای مردم و تامین سلامت از اولویت های دولت در ارائه خدمات است.
وی اظهار داشت: امسال بیشترین رویکرد وزارت بهداشت، اجتماعی شدن سلامت است که مردم به سلامت خود توجه بیشتری داشته باشند.
هاشمی ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ نادرست سلامت مردم را تغییر دهیم، در زمینه بهداشت و پیشگیری موفق خواهیم بود.
محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در این آیین، سلامت را یکی از مهم ترین نیازهای جامعه خواند و افزود: برای داشتن جامعه سالم، باید دراین حوزه سرمایه گذاری و تمهیدات لازم را برای افزایش سرمایه گذاری فراهم کرد.
برومندی گفت: بسیاری از مناطق شهرستان مرودشت از جمله منطقه کامفیروز قابلیت گردشگری دارند و باید شرایط بهتری برای ترویج و توسعه سلامت دراین منطقه ایجاد شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: تلاش های مجموعه وزارت بهداشت، موجب شده توسعه سلامت برای مردم محقق شود، این تلاش به رغم تحریم ها و کاهش درآمدهای دولت میسر شده است و امید است شهرستان مرودشت نیز بیش از پیش از این خدمات بهره ببرد.
رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت نیز خواستار توسعه تجهیزات و خدمات حوزه سلامت در این شهرستان شد و گفت: افتتاح بیمارستان در منطقه کامفیروز بیانگر توجه دولت به مناطق و آغازی برای توسعه خدمات سلامت در این منطقه است.
بیمارستان محلی 10 تخت خوابی امام رضا(ع) کامفیروز با مساحت 22هزار مترمربع و زیربنای حدود یک هزار و 800 متر مربع، به همراه دو خانه پزشک، به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعتباری حدود چهار میلیارد تومان ساخته شده است.
برای این بیمارستان 10 تخت خوابی، بخش های آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه، زایشگاه، اورژانس و رادیولوژی پیش بینی شده و با تعرفه خدمات دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.
کامفیروز با جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر دارد از توابع شهرستان مرودشت و در فاصله 100 کیلومتری شمال غرب شیراز است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.