نمای اصلی تابلوهایی که با فکر خلاق و ایده های هنرمندانه این بانوی نقاش و عکاس شیرازی خلق شده عشق و علاقه به کودک اوست که در میان تابلوها زندگی می کند ، گاه به مدرسه می رود و گاه به باغی سر می کشد.
ساختارکلی تابلوهای فاطمه عابدینی تصویر سازی از روح زندگی است ، زندگی با آرزوهایی که او برای فرزندش دنبال می کند، تابلوهای این نقاش شیرازی تصویری از ایده های خلاقانه است که گاه در قالب فرهنگ و ادبیات ملت ها نمود می یابد و گاه در آثار مخاطبان عینیت می گیرد.
فاطمه عابدینی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان برخی از شاخصه ها و کم و کیف آثارش اظهار داشت: اول از همه از نقاشی و طراحی شروع شد که روی کاغذ می کشیدم، بعد از پارچه و شال و روسری های رنگی و هر چیزی که در اختیار داشتم استفاده کردم و به نقاشی هایم بُعد و فضا بخشیدم، پارچه ها را جایگزین رنگ های نقاشی کردم ، برای اینکه حالت سه بُعدی بودنش بیشتر لمس و احساس شود ، در این تابلو ها از ظروف آشپزخانه تا عروسک و شال و روسری همه چیز کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه هیچگاه از ترفندهای رایانه ای و فتوشاپ برای نوشتن یا اضافه کردن شکلی یا حروفی به تابلو ها استفاده نکرده است گفت: اگر نیاز به نوشته ای در تابلو باشد با برش زدن کاغذ های باریک سعی می کنم آن نوشته را طراحی و به تابلو اضافه کنم.
عابدینی با بیان اینکه انار ، برگ و بسیاری از اجزای تابلو ها میوه ها و برگ های واقعی است گفت : واقعی ترین جزء این تابلو ها تمنا فرزند یکساله ام است که در اغلب تابلوها خواب است ، ایده این طرح ها را همیشه در ذهن داشتم و اینک با سعی و تلاش آن را عملی کرده ام.
اوبا بیان اینکه از یک ماهگی تا 12 ماهگی تمنا برای همه ماه های زندگی او تابلو اختصاصی تدوین کرده است گفت: این تابلوها ماه نگار زندگی فرزندم را نشان می دهد و در عین حال بهار و تابستان و پاییز و زمستان آن با استفاده از پارچه های رنگی توانسته است حس فصول را در مخاطب زنده کند.
این بانوی نقاش و عکاس شیرازی در صدد راه اندازی نمایشگاهی از آثارش است ، نمایشگاهی که می تواند انگیزه ای برای همه کسانی باشد که می خواهند با ترکیب رنگ و تلفیق کاردستی و عکاسی و نقاشی لحظات ماندگار بیافرینند.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.