اسماعیل تبادار، دوشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت سد نرگسی کازرون در بخش جره و بالاده این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث این سد که گنجایش 280 میلیون مترمکعب آب دارد، یکی از طرح های مهم در استان فارس است.
وی افزود: در برخی از سدهای استان فارس به دلیل بحران آب نتوانستیم از ظرفیت های آنها بهره گیری کنیم اما با افتتاح سد نرگسی با توجه به آب موجود در این منطقه، همزمان با آبگیری این سد برای کشاورزی، از آب آن با ایجاد کانال های زیر دست برای بخش های مورد نیاز نیز استفاده خواهیم کرد.
تبادار ادامه داد: به سبب اینکه در حال حاضر منابع مالی برای آن مشخص نشده، نمی توانیم زمان بهره برداری از این طرح را اعلام کنیم اما می کوشیم با تخصیص اعتبار لازم، هر چه زودتر این سد افتتاح شود.
نماینده آب منطقه ای فارس در اجرای طرح سد نرگسی کازرون نیز، با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال 89 آغاز شده بیان داشت: این پروژه هم اینک 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون 900 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای اتمام آن یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
امین قربانی افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند ساخت این سد در سال 97 پیش بینی شده اما در حال رایزنی برای افزایش این رقم هستیم و در صورتی که اعتبار مورد نیاز تامین شود این سد تا 2 سال آینده آبگیری خواهد شد.
سد نرگسی کازرون از نوع خاکی با هسته رسی است. ارتفاع این سد 78 متر و طول تاج آن 650 متر با حجم مخزن 113 میلیون متر مکعب و همچنین آورد سالانه 355 میلیون متر مکعب آب در شهرستان کازرون است.
فاصله سد نرگسی که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار دارد با این شهر حدود 60 کیلومتر است.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.