محمد مهدی عرب اظهارداشت: در هفته پیش از 25 تا 30 آذرماه مجموعاً 247 بازرسی صورت گرفت که در جریان آن برای 87 متخلف صنفی پرونده حدود 880 میلیون ریالی تشکیل شد.
وی با بیان این که بیشترین تخلف مربوط به گرانفروشی بوده است، افزود: از بازرسیهای صورت گرفته 8 مورد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و 17 مورد مربوط به شکایات مردمی در رابطه با شب یلدا بوده است.
عرب یادآور شد: از بین گزارشات دریافتی مردم 8 گزارش منجر به شناسایی متخلفان صنفی شد و 5 گزارش نیز در دست بررسی است.
مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان فارس در ادامه به ارایه وضعیت تخلفات کشف شده در بازار استان فارس طی 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال بالغ بر 209 هزار بازرسی از سطح استان صورت گرفت که منجر به تشکیل 5 هزار و 979 پرونده برای متخلفان صنفی شد.
وی با بیان این که ارزش ریالی این پروندهها حدود 12 میلیارد ریال بوده است، افزود: عدم درج قیمت با 2343 پرونده و گرانفروشی با 1840پرونده بیشترین تخلفات را تشکیل داده است.
وی با بیان این که در طول مدت مذکور 6121 مورد شکایات مردمی از تخلفات اصناف به اتاق اصناف رسیده است، افزود: از ابتدای امسال سیاست کنترل بازار بر اساس شکایت محوری بوده که به همین دلیل شاهد کاهش بازرسیها و نیز تشکیل پرونده های تخلف در سطح استان فارس بوده ایم.
طبق اظهارات عرب، بر این اساس تعداد بازرسیهای انجام شده کاهش 25 درصدی، پروندههای تخلف تشکیل شده، پرونده گرانفروشی و عدم درج قیمت کاهش 13 درصدی داشته است اما در تعدادی گزارشات مردمی هیچ تغییری به وجود
نیامده است.
مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان فارس با بیان این که از آمار بازرسی های مذکور 62 هزار و 713 بازرسی مربوط به اصناف سطح شیراز بوده است، افزود: این بازرسی ها منجر به تشکیل 2306 پرونده تخلف به ارزش 4 میلیارد و 550 میلیون ریال شد که گرانفروشی با 1104 فقره پرونده و عدم درج قیمت با 653 پرونده بیشترین تخلفات صنفی در شیراز را تشکیل داده است.
عرب با بیان این که در 9 ماهه امسال مردم شیراز 2335 مورد تخلف را گزارش دادند، اضافه کرد: تعداد بازرسیها در شیراز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 51 درصد کاهش داشته است که به تبع آن تشکیل پرونده های تخلف 25 درصد کاهش، گرانفروشی 18 درصد کاهش و تخلف درج قیمت 38 درصد کاهش یافته اما گزارشات مردمی از تخلفات صورت گرفته افزایش 12 درصدی داشته است.
وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 32340000 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 823427
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.