به گزارش ایرنا محمد کرم الهی، پنجشنبه در نشست خبری برگزاری جشنواره هنری، شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام افزود: برای ایجاد یک جبهه اجتماعی، فرهنگی و هنری در کشورهای جهان اسلام باید از تمام ظرفیت ها با وجود تکثرها و تنوع های مختلف بهره گرفت.
وی اضافه کرد: در بحث برگزاری شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام باید روی نقاط قوت و ضعف توجه شود و رسانه ها می توانند در این امر نقش ارزنده ای ایفا کنند.
کرم الهی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: دومین جشنوار فیلم کوتاه و نخستین جشنواره داستان کوتاه و خوشنویسی از سری برنامه های شیراز پایتخت جوانان اسلام روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم آذرماه 96 در محل حوزه هنری شیراز برگزار می شود.
او گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره ها به سفارتخانه های ایران در کشورهای جهان اسلام ارسال شد که با استقبال خوبی مواجه شدیم.
کرم الهی اضافه کرد: پس از دریافت 153 اثر در بخش فیلم کوتاه با عنوان صلح، ارزش های اخلاقی و انسانی، که از کشور های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، در نهایت با رای داوران 10 اثر به عنوان برتر شناخته شد که در برنامه اختتامیه جشنواره از برگزیدگان با تندیس سرو ناز که یکی از نماد های شیراز است و همچنین اهدای جوایز نقدی تجلیل خواهد شد
وی ادامه داد: در بخش داستان کوتاه نیز از میان 103اثر ارسال شده به این جشنواره، با رای داوران پنج اثر به عنوان برتر شناخته شد.
رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: دربخش خوشنویسی، معیار شمارش بر اساس کمیت است و ممکن است یک هنرمند 10 اثر ارایه کند.
او گفت: در حاشیه برگزاری بخش خوشنویسی این جشنواره، بخش کارگاه آموزشی آشنایی با زیبا شناسی حروف فارسی نیز برگزار خواهد شد.
کرم الهی بیان کرد: همچنین آثار هنرمندان خوشنویس شرکت کننده در این جشنواره از کشورهای ایران، روسیه، آلمان، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، ترکیه و مالزی در قالب نمایشگاهی به مدت یک هفته در محل حوزه هنری شیراز برای بازدید علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آیین اختتامیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، روز بیست و هشتم آذرماه جاری با حضور سفیر الشاد اسکندرف، رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی، وزیر ورزش و جوانان و شماری از مقام های کشوری و استانی در شیراز برگزار خواهد شد.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزار شد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.