به گزارش ایرنا در این بازدید که با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تنی چند از مدیران و مسئولان فرهنگی استان صورت گرفت، روند ساخت و پیشرفت فیزیکی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.
کلنگ مجموعه تالار مرکزی شیراز از سال 1390 زمین زده شد و قرار است در زمینی به مساحت 18هزار متر مربع با زیربنای 20هزار متر مربع احداث شود.
این در حالی است که این مجموعه از سال 1392 درحال ساخت است و گفته شده تاکنون تنها 17درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سخنگوی پیمانکار این پروژه با تأکید بر اینکه بزرگترین مشکل در پیشرفت ساخت تالار کمبود اعتبار است گفت: اعتبار تخصیص گرفته به این مجموعه درسال جاری حدود هشت میلیارد تومان است و از 42 میلیارد تومانی که برای ساخت این پروژه برآورد شده است، فقط 12 میلیارد تومان محقق شده و 30 میلیارد تومان دیگر برای ادامه فعالیت ها و پیشرفت مجموعه نیازمندیم.
استاندار فارس در این دیدار بیان داشت: انتظار داشتم پیشرفت فیزیکی مجموعه تالار مرکزی شیراز در این مقطع زمانی 60 درصد و تحقق ریالی آن 30 درصد باشد
اسماعیل تبادار ادامه داد:‌ برای تحقق بودجه لازم برای اجرای این طرح ها تلاش می کنیم.
قرار است سالن همایش 2هزار نفری با زیربنای 400 مترمربع ، گالری، اتاق موسیقی و تئاتر ودر این مجموعه ساخته شود.
تبادار که امروز علاوه بر تالار مرکزی شیراز از موزه مشاهیر نیز بازدید کرد گفت: استان فارس غنای فرهنگی بسیاری دارد و در کنار ظرفیت های عدیده ای که وجود دارد و باتوجه به پیشینه فرهنگی استان، در بازدید از این 2 پروژه مهم به دلایل مختلف از روند کار راضی نیستم البته از زحمات عزیزان تاکنون تشکر می کنم اما شاهد روند مطلوبی در این فعالیت ها نبودم.
وی با بیان اینکه ازلحاظ تأمین منابع اعتباری دچار تنگنا هستیم ، ادامه داد: نهایت اهتمام و تلاش خود را به کار می بندیم تا حرکتی در این 2 پروژه اتفاق بیفتد و نسبت به گذشته شاهد پیشرفت بیشتری باشیم،عزم مسئولان اجرایی هم جزم است تا این کار را به سرانجام برسانند.
استاندارفارس مهمترین موضوع در تسریع در ساخت این پروژه ها راتأمین منابع اعتباری خواند وگفت: برای جذب بودجه هم از نمایندگان و هم کسانی که بتوانند در این زمینه کمک کنند یاری خواهیم گرفت و همگی در تلاش هستیم تا هم رونقی در پیشرفت فیزیکی و هم بحث تخصیص رخ دهد.
تالار مرکزی شیراز که در حال ساخت است در محل سیلوی سابق شیراز در خیابان حافظ در حال ساخت است.
این سیلو در سال 1314 ساخته شد و از بناهای خاطره انگیز فارس به شمار می رود و فعالیت آن از سال 1380 به علت ترافیک حاصل ازرفت و آمد کامیون های حامل گندم متوقف شد.
خبرنگار:‌ غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی‌
1876 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.