به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در شیراز خطاب به مدیران افزود: دفاع شما از دولت این است که برای مردم کار کنید و سر خود را بالا بگیرید و با افتخار از دولت و اقدامات دولت حمایت کنید.
وی ادامه داد: دفاع از دولت یعنی دفاع از خواست مردم، چرا که مردم یک روش و منشی را انتخاب می کنند.
استاندار فارس، ضمن قدردانی از تلاش تمام عوامل اجرایی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا که 29 اردیبهشت امسال برگزار شد ادامه داد: به عقیده من، انتخابات نه تنها مهمترین دستاورد اجتماعی بشر بلکه مهمترین دستاورد بشر است چرا که سایر دستاوردهای بشر در حوزه علم و فناوری حاصل همین دستاورد است.
وی گفت: انتخابات در حقیقت خون بهای میلیون ها انسان در طول تاریخ است که با فدا کردن جان خود و تحمل اسارت ها به سایرین آموختند که حاکمیت خرد جمعی برای اداره کشورها باید جایگزین حاکمیت فردی شود.
افشانی افزود: خوشحالم که ملت ایران در این برهه تاریخی با مشارکت و حضور باشکوه در انتخابات حماسه و کار بزرگ را رقم زد، مردمی که با هدایت رهبری فرزانه انقلاب و درک شرایط ملی و منطقه ای با رای بالای خود پشتوانه ای قوی برای نظام و دولتمردان رقم زدند.
استاندار فارس ادامه داد: مردم ما در انتخابات اخیر با تحلیل درست از آینده گام بلند و درست برداشتند و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی مسئولیت شناسی مردم باشیم.
وی ضمن قدردانی از تلاش های تمام عوامل اجرایی و امنیتی و همچنین رسانه ها در جریان برگزاری انتخابات 29اردیبهشت گفت: باید خواست و صدای مردمی را که ساعت ها در صف اخذ رای ایستادند بشنویم و برای رفع مشکلات آنها هدفگذاری، برنامه ریزی و تلاش گسترده داشته باشیم.
او گفت: مردم در تمام صحنه ها و عرصه ها در کنار مسئولان هستند و ما هم باید با شناخت دقیق از خواست مردم در همه حوزه ها قدم برداریم و به همه خواسته های آنها توجه کنیم.
وی اظهار کرد: نباید تصور کنیم که خواسته های مردم فقط در اشتغال و تولید محدود است هرچند که این 2 از مهمترین مسائل است اما مردم خواسته های اجتماعی هم دارند که باید مورد توجه قرار دهیم و این خواسته ها نیز با فعال تر کردن بخش خصوصی محقق می شود.
استاندار فارس افزود: منابع دولتی محدود است و باید با برنامه ریزی دقیق این منابع را به شکل بهینه هزینه کنیم اما باز هم تاکید می کنم که بدون فعال شدن بخش خصوصی امکان ندارد که بتوانیم پاسخگوی تمام خواسته های مردم باشیم.
افشانی افزود: برای اینکه بتوانیم در جهت توسعه استان و رونق تولید گام برداریم باید ارتباطات بین المللی در استان و کشور را تقویت کنیم.
افشانی، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی در تهران گفت: قطعا دشمنان انقلاب و نظام برای بر هم زدن امنیت حاکم بر کشور به هر وسیله و ابزاری متوسل خواهند شد و تاکنون نیز بارها و بارها سعی کرده اند اما با هوشیاری و آمادگی کامل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی کشور مواجه شده اند.
وی گفت: حادثه تروریستی کور امروز نیز گوشه ای از تلاش های دشمن زبونی است به دنبال بر هم زدن امنیت و اتحاد حاکم بر کشورمان است اما قطعا این رویداد تلخ نافی اقدامات و تلاش های شبانه روزی که برای حفظ امنیت کشور انجام می شود نخواهد بود.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم جدیت مدیران در مبارزه با رکود حاکم بر برخی از بخش ها افزود: از جمله بخش هایی که با رکود مواجه است بخش مسکن است که برای خروج این بخش از رکود که با فعال شدن آن بیش از 280 حرفه دیگر نیز فعال می شود باید برنامه داشته باشیم.
افشانی ادامه داد: تا زمانی که مسائل و مشکلات بخش های تاثیرگذار اقتصاد حل نشود امکان ندارد بتوانیم بر مشکلاتی که تکرار می شود فائق آییم.
وی گفت: در فارس به عنوان یک استان پهناور و برخوردار از ظرفیت های مختلف باید متناسب با کشور برنامه ریزی کنیم و اگر بنا باشد که به انتظار کمک ها و برنامه های مرکز بنشینیم هرگز موفق نخواهیم شد.
افشانی، آزادراه شیراز- اصفهان را از جمله پروژه های عمرانی مهم در دست اجرا در استان دانست و بیان کرد: این پروژه تاثیر بسیاری بررونق بخش گردشگری و حضور هرچه بیشتر توریست خواهد داشت و با حضور گردشگر شاهد ایجاد اشتغال و رونق نیز خواهیم بود.
استاندار فارس افزود: نباید توجه به بخش گردشگری را تنها وظیفه یک یا چند مجموعه دانست بلکه تمام دستگاه ها باید در حوزه کاری خود به گردشگری استان توجه کنند.
وی گفت: اجرای پروژه های مهمی همچون راه، راه آهن و سدها را به عنوان اولویت با جدیت دنبال می کنیم چرا که بدون فعال بودن این بخش ها امکان تقویت و توسعه دیگر بخش ها وجود ندارد.
افشانی، بر لزوم دانش بنیان کردن فعالیت ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان استان را با جدیت تقویت کنیم و تمام موانع پیش روی آنها را برداریم تا تا نخبگان ما که مهمترین سرمایه ما هستند در کشور بمانند.
وی گفت: ثروت اصلی ما چاه های نفت و معادن نیست بلکه مغز متفکر فرزندان این کشور است که باید زمینه ماندن آنها را فراهم کنیم، فرزندان مستعد و با استعداد ما زمانی می مانند که به نیازهای علمی آنها نیز پاسخ داده شود.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه کارایی سنجی مدیران را به شکل خاص دنبال می کنیم گفت: باید علاوه بر سازمان برنامه و بودجه، استانداری هم در این زمینه وارد عمل شود و این کار را انجام دهد.
وی گفت:قطعا ارتقای جایگاه مدیران یا حذف آنها ازچرخه مدیریت براساس کارایی آنها خواهد بود چرا که مهمترین خدمت به مردم این است که مدیرانی کاردان، توانمند و لایق پاسخگوی نیاز مردم و در خدمت آنان باشند.
در این نشست،‌مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: آمارها نشان می دهد که شاخص های حوزه اشتغال و کارآفرینی در این استان در دولت تدبیر و امید امید افزایش قابل قبولی داشته است.
سهراب مختاری میزان بیکاری در سال 84 را 13 و 2 دهم درصد بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه فارس در آن مقطع در کشور در رتبه بیست و دوم قرار داشت.
وی ادامه داد: در سال 91 میزان بیکاری 16 و نیم درصد و رتبه این استان 29 کشور بود اما در سال 94 میزان بیکاری به 12 و یک دهم درصد و رتبه استان نیز به 21 رسید.
این مقام گفت:‌در سال 95 میزان بیکاری در استان فارس به 11 و چهار دهم درصد رسید و در این زمینه نیز استان رتبه سیزدهم را کسب کرد.
مختاری افزود: با در نظر گرفتن این روند می توان امیدوار بود که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و برنامه های خوب دولت تدبیر و امید، وضعیت اشتغال روند مناسبتری را در استان نسبت به گذشته طی کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ایجاد اشتغال تنها وظیفه یک مجموعه و نهاد نیست بلکه همه دستگاه ها، نهادها و مجموعه ها باید بکوشند تا با کمک و همکاری مردم مشکل بیکاری حل شود.
وی افزود: مجموع اقدام های انجام شده در کارگروه رفع موانع تولید استان سبب شد که در سال 95 شاهد حفظ 9 هزار و 139 فرصت شغلی در واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی باشیم.
مختاری ادامه داد: رتبه فارس در بحث فضای کسب و کار نیز که در سال 91 در کشور 28 بود در سال 94 به 19 رسید.
مختاری گفت: فارس در بحث تشکیل تعاونی ها در سال های گذشته در کشور جایگاه اول را در اختیار داشت و سال 95 شاهد تشکیل 466 تعاونی در این استان بودیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ، شمار تعاونی های فعال فارس را بیش از 6 هزار تعاونی برشمرد و افزود: این استان در بحث ایجاد تعاونی ها نیز رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.