مدیر جهادکشاورزی شهرستان استهبان روز جمعه به ایرنا گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 23 هزار هکتار سطح زیر کشت انجیر، نیاز به سالانه یک هزار تن بر انجیر دارد که بیش از 70 درصد آن از خود استهبان و مابقی از شهرستان های داراب، کازرون، میمند فیروزآباد و جهرم تامین می شود.
احمد رنجبر افزود: بردهی به موقع و استفاده از بر با کیفیت تاثیر بسزایی در تولید انجیر مرغوب دارد، لذا لازم است باغداران انجیر این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: منطقه ایج با دارا بودن حدود 700 هکتار سطح زیر کشت درخت بر عمده ترین تولید کننده بر انجیر در شهرستان استهبان است.
محقق و مسئول ایستگاه تحقیقات جهادکشاورزی استهبان نیز به ایرنا گفت: انجیر انواع مختلفی دارد که اغلب آنها برای ثمر دهی نیاز به گرده افشانی دارند، البته گونه هایی هم وجود دارد که نیاز به گرده افشانی ندارند و در صورتی گرده افشانی میوه آنها بزرگ تر شده و عطر و طعم بهتری خواهند داشت.
حمید زارع افزود: در زمان گرده افشانی انجیر با بَرانجیر باید دقت شود تا میوه بر آسیب نبیند تا با طول عمر بیشتر فرصت خروج زنبورها بیشتر شود و در زمان قراردادن برانجیرها در درختان انجیر باید دقت شود تا کمترین فشار به بَرانجیر وارد شده تا تلفات زنبور آن کم شود.
وی ادامه داد: بردهی یا گرده افشانی درختان انجیر که از اوایل خردادماه آغاز شده به مدت یک ماه ادامه دارد.
شهرستان استهبان در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز واقع شده و با توجه به وسعت باغ های انجیر در این شهرستان به بزرگترین انجیرستان دیم جهان شهره است.
2027
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.