یکی از این رای دهندگان که روز جمعه برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به شعبه اخذ رای باغ ارم شیراز مراجعه کرده و در صف انتظار ایستاده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: زمانی اقدام های یک رئیس جمهور منتخب می تواند مثمر ثمر واقع شود که این برنامه ها از اجتماعات کوچکتری مانند روستاها و شهر ها آغاز شود.
علی ساعی که خود را دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه شیراز معرفی کرد و افزود: ما هم اکنون در سطح جامعه نیازمند تغییرات اساسی هستیم اما این تغییرات باید منطبق با دین و فرهنگ ما باشد.
وی اظهار داشت: در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی و تربیتی دارای کمبودها و نواقص بسیار زیادی هستیم که رئیس جمهور منتخب باید برای رفع آنها از مجاری قانونی اقدام کند.
او گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه یک وظیفه شرعی و ملی است یکی از از راه های پیگیری تحقق خواسته های به حق مردم نیز هست.
جوان دیگری که او نیز در نوبت رای دادن منتظر بود اظهار کرد: به عنوان یک ایرانی وظیفه داشتم تا در انتخابات امروز شرکت کنم واز این طریق گام بلندی برای رشد و توسعه میهن خویش بردارم.
رامین حسین پور افزود: هر 2 انتخابات از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا، یکی از آنها در سطح کلان و ملی تاثیر گذار است و دیگری یعنی انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا می تواند منشا بسیاری از تحولات در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه شهری و روستایی باشد.
او گفت: باید با در نظر گرفتن همه جوانب، فرد و افرادی را برای تفویض مسئولیت ریاست جمهوری و عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزینیم که به خوبی از عهده کارها برآیند و برای حل مشکلات از هر ظرفیت و امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند.
وی، مهمترین خواسته های خود را از رئیس جمهور منتخب اینگونه بیان کرد: تلاش خستگی ناپذیر برای شکوفایی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان.
بانوی دیگری که در این شعبه اخذ رای حضور داشت، برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، بیانگر اهمیت و جایگاه این نهاد مردمی دانست و گفت: از زمانی که شوراهای اسلامی راه اندازی شده وضعیت مناطق شهری و روستایی روند قانونمندتری به خود گرفته.
فاطمه ترسلی افزود: به نظر می رسد اگر شوراهای اسلامی شهر و روستا از اختیارات قانونی بیشتری برخورد دارند شوند می توانند در حرکت رو به جلو شهرها و روستاها نقش موثرتری داشته باشند.
این بانوی خانه دار نیز در مورد انتظاراتش از رئیس جمهور آینده گفت: انتظار دارم رئیس جمهور منتخب مردم برای پیشرفت هر چه بیشتر کشورمان با تمام کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشد.
وی افزود: تمام اعضای جامعه بین الملل دشمنان ما نیستند و ما می توانیم از طریق یک تعامل مثبت از پیشرفت های آنها در زمینه توسعه کشورمان استفاده کنیم.
او بیان کرد: متاسفانه در زمان حاضر اختلاس به عنوان یک موضوع عادی در جامعه تبدیل شده و این امر می تواند ضربه خطرناکی به اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولان وارد کند اما خواسته ما از رئیس جمهور منتخب این است که با تدبیر بیشتری راه را برای همیشه بر متخلفان ببندد.
یک بانوی رای دهنده دیگر نیز گفت: منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید منافع فردی خود یا گروه خاصی را در نظر بگیرند بلکه باید تمام توان خود را صرف توسعه و پویایی حوزه انتخابیه خود کنند.
بهجت تقی زاده افزود: راه یافتگان به شوراهای اسلامی باید فرصت حضور در این نهادهای مردمی را غنیمت شمرند و برای عمران و آبادی مناطق شهری و روستایی تلاش کنند زیرا این شوراها سنگ بنای بسیاری از تحولات ریشه ای و بنیانی است.
شهلا فتحی بانوی دیگری که بیش از یک ساعت در نوبت رای دادن بود، گفت: مردم با حضور یکپارچه خود در انتخابات امروز نشان دادند که تبلیغات رسانه های بیگانه برای دلسرد کردن آنان بی تاثیر بوده و آمده اند تا با انتخاب نامزدهای اصلح خود برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به آبادی کشور کمک کنند.
وی افزود: رئیس جمهور منتخب باید بیشتر پیگیر مشکلات جوانان این کشور از جمله رفع بیکاری باشد تا از این طریق جلوی فرار مغزها و عزیمت نخبگان به سایر کشورها را بگیرد.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.