به گزارش ایرنا سفیرالشاد اسکندروف شامگاه جمعه با ارسال پیامی در حاشیه ایین پایانی جشنواره عکس شیراز امروز،افزود:هم اینک اکثر کشورهای مسلمان مشقت های زیادی را متحمل شده اند به ویژه در خاورمیانه، مهد تمدن ها و امپراتوری های مختلف که درگیر جنگل های داخلی، فقر و افراطی گری هستند و شاهد افزایش این پدیده ها در آن کشورها هستیم که باعث ایجاد چرخه ای نادرست شده است.
وی اضافه کرد:مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی از طریق برنامه بین المللی پایتختی جوانان جهان اسلام به دنبال ایجاد سکویی برای جوانان مسلمان است تا از این طریق بتوانند به عنوان عضوی از امت اسلامی، آگاهی هویتی خود را افزایش بخشند و به واسطه برگزاری برنامه ها، فعالیت ها، کنفرانس ها، جشنواره ها و دیگر رویدادهای ویژه پیوندهای برادرانه را در میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی تقویت بخشد.
اسکندرف ادامه داد:برنامه پایتختی جوانان جهان اسلام به دنبال غلبه بر چالش هایی است که به واسطه پدیده جهانی شدن و نیز ایجاد اتحاد در دنیای اسلام به وجود آمده است.
وی افزود:تحت چنین شرایطی،مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی به دنبال آن است که با قدرتمند کردن جوانان امت اسلامی این چرخه نادرست را درهم بشکند و آنها را تبدیل به شهروندان برجسته جهان کند و جوانان را به مسلمانان صالح و پرهیزگار به شیوره پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) تبدیل کند.
سفیرالشاد اسکندروف بیان کرد: بسیارعلاقه مند به شرکت در این رویداد مهم بودم اما مأموریت ها و وظایف سازمانی مانع تحقق این امر شد.
وی گفت: جشنواره بین المللی عکس شیراز امروز، هفت هزار و 313 عکس از بیش از 300 عکاس ایرانی و خارجی در سه محور مختلف دریافت کرده است که پس از داوری در نهایت 80 عکس از 36 عکاس انتخاب شد وهمگی آگاه هستیم که جهان مکانی باور نکردنی و مملو از صحنه هایی است که احساسات متضادی از جمله شادی غم، امید، باور و خوش بینی را در ما ایجاد می کند و امروز ما شاهد آن هستیم که این احساسات در قلب این عکس ها ثبت شده است.
اسکندروف افزود : باید خوش بین باشیم و این باور را بپذیریم که هویت اسلامی از هر هویت دیگری برتر است و برغم تمام چالش هایی که امت اسلامی هم اینک با آن روبرو است می توان با برنامه هایی چون پایتخت جوانان جهان اسلام، صلح، توازن و اتحاد را در دنیای اسلام برقرار سازیم.
وی از وزارت ورزش و جوانان، شهرداری شیراز، استانداری فارس ،اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و دبیر خانه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام به دلیل میزبانی خوب این رویداد مهم تقدیر کرد .
دبیر پایتخت جوانان جهان اسلام در این آیین گفت: پایتختی شیراز بهترین فرصت برای هنر مندان ایران و استان فارس در عرصه های مختلف است تا بتوانند در جهان خود را نشان دهند .
حیدرعلی کامیاب کلانتری بیان کرد: شیراز مهد فرهنگ ، تمدن ،علم ، هنر و مذهب است و با پایتخت شدن این شهرفرصت مناسبی است تا شایستگی های خود را بیشتر نشان دهند .
مدیر کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: کار باید به دست جوانان سپرده شود چرا که آنها توانایی های لازم را در تمام عرصه ها دارند و بارها شایستگی های خود را بروز داده اند .
کامیاب کلانتری افزود: سال 95 هنگام مذاکره با مسئولان مجمع سازمان کنفرانس اسلامی مجوزی مبنی بر ساخت کمپ رهبران جوان در شیراز دریافت کردیم که این امر بهترین پایگاه است تا جوانان جهان اسلام برای تبادل فرهنگ، علم و هنر و ورزش دور هم جمع شوند .
وی بیان کرد: مقدمات احداث کمپ رهبران جوان در شرق شیراز فراهم شده است و امیدواریم این کمپ در سال 97 به بهره برداری برسد و میزبان جوانان جهان اسلام و همچنین سایر کشورها باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: جوانان برومند و با استعداد شهر شیراز با تکیه بر توانایی های بالقوه فراوانی که در زمینه مذهبی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، می توانند مسیر نوع دوستی و صلح طلبی را به عنوان 2 توصیه مهم و بارز در دین اسلام برای جهانیان هموار سازند.
وی افزود : جشنواره عکس شیراز امروز از نظر کم و کیفی خوب بر گزار شد و شرکت کنندگان به ویژه عکاسان خارجی، راضی کشورمان را ترک کردند.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزارشد، شهرشیرازبه عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری ، ورزشی، مسابقات قرائت قرآن و ... در ارتباط خواهد بود.
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.