حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر، سه‌شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان جهرم با بیان اینکه تاکید بزرگان دین بر این است که« به یکدیگر رحم کنید تا خداوند هم به شما رحم کند»، افزود همگان نباید فراموش کنیم که امروز، روز ایثار و احساس مسووولیت است و باید در این شرایط، کارگران روزمزد، کسبه جزء، مستاجران و نیازمندان را از یاد نبریم.

وی بیان داشت: اگر خداوند ببیند ما به هم رحم کردیم او هم به ما رحم می‌کند و از خداوند می‌خواهیم روز شادی امت ایران و جشن پاک شدن کشورمان از این ویروس خطرناک هم طولانی نباشد و هر چه زودتر این وضعیت به پایان برسد.

او ادامه داد:خداوند می‌فرماید، ما در دنیا که دار مکافات است، مردم را با حوادث تلخ و شیرین امتحان می‌کنیم و یکی از اتفاقات تلخ این روزها، بیماری کروناست که هر کس به نحوی درگیر آن بوده ومردم به واسطه آن در حال امتحان شدن هستند.
امام جمعه جهرم اضافه کرد: مهمترین پیام دین ما در چنین شرایطی، این است که دست همکاری به هم داده و در قبال خود و اعضای خانواده، همشهریان و هموطنانمان احساس مسوولیت کنیم.

مدبر افزود: در این شرایط که ویروس کرونا شیوع یافته، رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی خود و هموطنان از اهم واجبات است و اگر مردم همه کشور تصمیم بگیرند ۲ هفته ارتباط خود را با فضای بیرون از خانه قطع کنند به احتمال زیاد، زنجیره این بیماری قطع و شهر و دیارشان از ویروس خبیث کرونا که تمامیت زندگی را هدف قرار داده پاک می‌شود.

وی، با قدردانی از کسبه و بازاریان که اقدام به تعطیلی مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود کردند و همچنین کسانی که به توصیه‌های بهداشتی متخصصان عمل کرده و در خانه‌های خود ماندند از مردم خواست تا آنجا که ممکن است در اجتماعات حاضر نشوند.

امام جمعه جهرم همچنین از مجموعه علوم پزشکی این شهر، پزشکان، پرستاران، بسیج، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی به دلیل فعالیت شبانه روزی آنها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تقدیر کرد.

دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیستم اسفند 98 اعلام کرد، این شهرستان به لحاظ گسترش ویروس کرونا در مرجله نارنجی قرار دارد همچنین بنا به گزارش روز بیست و ششم اسفندماه جاری این مرکز درمانی، تا کنون نتیجه آزمایش ۲۰ نفر مثبت اعلام شده است که از این تعداد ۱۱ نفر مرد و هشت نفر زن هستند. یک نفر از شهروندان جهرمی مبتلا به کرونا فوت شده و سه نفر دیگر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.