در این اطلاعیه که سه شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت ،آمده است: دادگستری جهرم در راستای وظایف قانونی خود همواره به کلیه جرائم از جمله جرائم انتخاباتی برابر مقررات قانونی رسیدگی می‌نماید. همچنین بازشماری آرا، ابطال آرا، ابطال صندوق و ابطال نتیجه انتخابات حوزه انتخاباتی  تحت نظارت شورای نگهبان صورت می‌گیرد و بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات منحصراً در حیطه اختیارات شورای نگهبان است.

اطلاعیه افزوده است: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،هیات های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابی موظفند از تاریخ تشکیل هیات اجرایی تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای انتخابات،شکایات واصله را پذیرفته و حداکثر در مدت ۷ روز از تاریخ دریافت شکایات در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه به آنها رسیدگی نمایند و بر اساس تبصره همین ماده کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند می‌توانند در مدت ۷ روز از تاریخ اخذ رای، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان نیز تسلیم دارند.

استاندار فارس نیز پیشتر در واکنش به سخنان امام جمعه جهرم که وجود برخی تخلفات انتخاباتی در این شهرستان را در خطبه نماز جمعه بیان کرده بود گفت: اگر کسی شبهه و شکی در ارتباط با انتخابات دارد، در چارچوب راهکار قانونی این موضوع را دنبال کند و این موارد نیاز به خطابه ندارد.

عنایت‌الله رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هیات نظارت انتخابات، تخلفات انتخاباتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در زمان مشخص شده از سوی قانونگذار، هم هیات نظارت و هم شورای نگهبان تصمیم‌ قانونی و شرعی لازم را خواهند گرفت.
وی ادامه داد: عزیزانی که رهنمودی در ارتباط با انتخابات می‌کنند، این رهنمود آنان حتما مدنظر است و برای پاسخ به شک و شبهه‌ها راهکار قانونی پیش‌بینی شده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از تمام کسانی که در انتخابات دوم اسفند مشارکت کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، انتخابات دوم اسفندماه مطلوب و بی‌حاشیه بود.
حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر  امام جمعه جهرم در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه نهم اسفند ۹۸ با اشاره به برگزاری انتخابات دوم اسفند گفت: انتخاباتی در جهرم برگزار شد که در شأن دارالمؤمنین نبود و تخلفاتی در آن صورت گرفت.
وی افزود: در حالی که طبق اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور تا زمانی که متقاضی رای دادن وجود داشت باید از آن‌ها رأی‌گیری می‌شد اما در شهرستان‌های جهرم و خفر این حق از مردم گرفته شد.
امام جمعه جهرم گفت: گفته شد ساعت ۸ شب شعبه‌های انتخابات بسته شود، اما ساعتی بعد دوباره برخی شعبه‌ها گشوده شد و دراین میان بلبشویی ایجاد شد.
مدبر ادامه داد: از دادستان می‌خواهیم نسبت به تخلفات انجام شده در انتخابات پیگیری‌های لازم را انجام داده تا مشخص شود چه کسانی به خود جرأت داده‌اند حق مردم را گرفته و مشارکت در انتخابات کمتر شود؛ بداخلاقی و بی‌تقوایی‌ها نیز در انتخابات امسال وجود داشت که منجر به ناراحتی مردم شده بود.

انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار شد که طی آن اعلام شد که محمدرضا رضایی کوچی برای چهارمین بار متوالی موفق به کسب اکثریت آرای مردم حوزه انتخابیه جهرم و خفر شده است.

در حوزه انتخابیه جهرم و خفر، محمدرضا رضایی کوچی ۳۹ هزار و ۹۴۰ رای از مجموع ۷۹ هزار و ۷۹۷ رای صحیح را کسب کرد.
همچنین علیرضا صحراییان(فرماندار سابق جهرم) با کسب ۳۵ هزار و ۴۰۵ رای  مقام دوم، حمید ابیا با هزار و ۲۶۶ رای مقام سوم و ابوالفضل صادقی قلعه با کسب هزار و ۲۵ رای مقام چهارم را در این رقابت انتخاباتی کسب کردند.

شهرستان های جهرم و خفر در قالب یک حوزه انتخابیه، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند. 
محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس هشتم، نهم و دهم بوده است.
شهرستان‌های جهرم و خفر با جمعیت ۲۱۴ هزار نفر، ۱۶۰ هزار نفر واجد شرایط رأی داشتند. جمع آرای مأخوذه ۸۴ هزار و ۹۸۲ رأی بود. از این تعداد،۷۹۷۹۷ کل آراء سالم و ۵۱۸۵ رای باطله و نسبت آراء باطله به کل شرکت‌کنندگان ۶/۱ درصد بود. درصد مشارکت کل با احتساب آراء باطله: ۵۳/۱۱ درصد و درصد مشارکت کل بدون احتساب آراء باطله ۴۷/۰۱ درصد بود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.