حمید احمدی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رانندگان باید تجهیزات لازم از قبیل زنجیر چرخ را برای تردد به ویژه در محورهای برف گیر استان فارس به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: مه گرفتگی و کاهش دید افقی در محورهای سپیدان- اقلید و محور جدید کازرون - دشت ارژن وجود دارد.

احمدی همچنین گفت: به سبب مه گرفتگی شدید به رانندگان توصیه می‌شود برای تردد، از محور قدیم جاده کازرون استفاده کنند.

او بیان کرد: در محورهای بوانات -دیدگان محدوده گردنه میدان و سنجان - باغ صفا و گردنه کولی خرم‌بید، بارش برف وجود دارد و در مابقی محورهای این استان بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم روز جمعه (سیزدهم دی‌ماه 98) به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به این استان، شاهد بارش‌ شدید باران، در برخی نواحی نزول برف، تگرگ و همچنین رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

رحیم آزادی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در نخستین روز این بارش‌ها که شنبه (چهاردهم دی‌ماه) است بین 40 تا 70 میلی‌متر باران در استان فارس نازل شود.

آزادی اضافه کرد: روز یکشنبه (پانزدهم دی‌ماه) نیز در نیمه جنوبی بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در این روز پیش‌بینی بارش ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر باران می‌شود و این سامانه از اواخر یکشنبه از استان فارس خارج خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به میزان بارش‌ها، انتظار آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب نیز وجود دارد از این رو به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان آماده باش کامل داد شده تا در صورت بروز هر گونه مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکنش مناسب نشان دهند.

آزادی، همچنین به شهروندان و هموطنان توصیه کرد ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری، در صورت انجام سفر، امکانات و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و قرار گرفتن در ارتفاعات خودداری کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.