دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی معترض به دستمزد پایین کار دانشجویی معتقدند :دستمزد کار ساعتی دانشجویان در بیمارستان‌ها  از ۵۵۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان کاهش یافته است. این افراد در بخش‌های اورژانس، اطفال، بزرگسال، پذیرش، رادیولوژی و دیگر بخش‌های بیمارستان‌های تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز مشغول به کار هستند.

این دانشجویان همچنین اعلام کرده‌اند: تصمیم دانشگاه به کاهش دستمزد ساعتی کار دانشجویی در حالی اتخاذ شده است که نرخ غذا و هزینه‌های خوابگاهی آنان افزایش داشته است.

فعالیت بیش از هزار دانشجوی علوم پزشکی شیراز در کار دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه به این اعتراضات واکنش نشان داد و با بیان اینکه بیش از هزار دانشجوی علوم پزشکی شیراز در کار دانشجویی فعالیت دارند اعلام کرد: هر ساله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعملی با موضوع ارزش گذاری و تعیین مبلغ ساعات کار دانشجویی به تمامی دانشگاه ها ارسال می شود که در واقع مبنای اصلی برای اجرا در آن سال است.

کوروش عزیزی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر اساس رسم هر ساله و با هدف ارج نهی و حمایت از معیشت دانشجویان و نیز با در نظر گرفتن واقعیت‌های اقتصادی جامعه، تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که با نظر مثبت هیات رئیسه این دانشگاه، علاوه بر نرخ تعیین شده وزارت بهداشت، مبلغی نیز بر این نرخ افزوده و آن را مبنای ارائه دستمزد کار دانشجویی دانشجویان قرار می دهد.

وی ادامه داد: هیات امناء و هیات رییسه این مرکز آموزش عالی، علاوه بر ارتقای مبلغ ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، ضریبی را نیز برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته و مزید بر آن برای مقاطع مختلف و حتی سال های بالاتر تحصیلی نیز، مزایای افزایشی در نظر می گیرند.

دکتر عزیزی با اعلام این موضوع که ارائه کار دانشجویی هم به نفع دانشگاه بوده و هم بخشی از مشکلات مالی دانشجویان را حل می کند، گفت: سپردن بخشی از امور جاری دانشگاه به دانشجویان، علاوه بر اینکه باعث مهارت افزایی و مسوولیت پذیری دانشجویان می شود، بار مالی کمتری را برای دانشگاه به همراه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشک شیراز ادامه داد: این دانشگاه ، در سال های اخیر بالاترین میزان پرداختی به دانشجویان مشمول ارائه کار دانشجویی را داشته و این پرداخت‌ها همواره بیش از میزان ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بوده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به وجود دستورالعمل های جدید و نیز اعلام صریح نهادهای نظارتی، مکلف به اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شده ایم و اجرای دقیق نرخ دستمزد ساعتی کار دانشجویی بر اساس دستور قانونی مراجع بالادستی صورت پذیرفته است.

 عزیزی گفت: پیگیری ها برای افزایش مبالغ دستمزد کار دانشجویی از  سوی رییس و مسوولان دانشگاه در حال انجام بوده و در هفته های آینده در صورت تائید و صلاحدید هیات امنای دانشگاه، مبالغ پرداختی نیز اصلاح و افزایش می یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشجویان را پشتوانه و سرمایه اصلی هر دانشگاه معرفی کرد و یادآور شد: بی شک، تامین رفاه و رضایت خاطر دانشجویان، دغدغه اصلی همه مدیران و مسوولان دانشگاه است و همه تلاش می کنند تا با وجود تنگناهای موجود و نیز کمبود منابع، خدمات بهتری را به آنان ارائه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.