سلیمان مهدوی شنبه ۹شهریور در نشستی خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه امر به معروف برای کوچک کردن و تحقیر کردن افراد نیست، افزود: هر کس که نگاهش تحقیرگرایانه باشد دشمن امر به معروف و نهی از منکر است و بدبینی نسبت به خدا را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای کرامت انسانی یکی از اهداف اصلی اجرای این فریضه محسوب می‌شود، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز دستیابی به جامعه مدنی مد نظر اسلام است.

وی عمل به امر به معروف و نهی از منکر را مقابل تفکر غربی و لیبرالیسم خواند و گفت: ستاد امر به معروف سه مأموریت بر عهده دارد؛ نخست حمایت از افرادی که که کار درست را انجام می‌دهند، دوم تبلیغ فریضه امر به معروف و نهی از منکر و سوم آموزش و آگاهی‌بخشی چگونگی چیستی و چرایی امر به معروف و نهی از منکر.

مهدوی حاصل عدم عمل به امر به معروف و نهی از منکر را حکمرانی اشرار عنوان کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه کارایی امر به معروف مختص چهار ناهنجاری ظاهری اجتماعی نیست، ابراز داشت: اگر به امر به معروف عینک بدبینی نزنیم، امری بسیار بزرگ و تمدن‌ساز و حکومت‌ساز است.

وی در ادامه به تشریح مأموریت‌های که قانون برای این ستاد را تبیین کرده پرداخت و یادآوری کرد: ما در موضوع اقتصادی هم وارد شدیم و به امر به معروف و نهی از منکر در زمینه اقتصادی می‌پردازیم.

در مساله حجاب مشکل مسئولان هستند، نه مردم

او با اشاره به موضوع عفاف و حجاب بیان کرد: در این موضوع مشکل مردم نیستند، بلکه مشکل مسئولان هستند؛ چراکه ۲۰۰صفحه قانون و آیین‌نامه و دستورالعمل دستگاه‌های حکومتی در این زمینه وجود دارد؛ اما در اجرای آن همتی نیست.

این مقام مسئول، امر به معروف را نقطه مقابل مکاتب غربی دانست و گفت: اصل شیعه‌گری و مسلمانی در امر به معروف تبلور پیدا می‌کند .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان کرد: نظارت بر اجرای قانون نیست اگر هم باشد کم است و همین مساله باعث شده که در یک شیب ملایم فساد روز به روز افزایش پیدا کند .

وی همچنین گفت: مفهوم‌شناسی امر به معروف یعنی نجات همدیگر و تکامل و یعنی اینکه به سمت جامعه مدنی حرکت کنیم که همه نفع ببرند و کسی زور نگوید و هر کسی زور گفت بقیه جلوی او بایستند.

مهدوی به اجرای طرح ناظر عفاف و حجاب از سوی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: طرح ناظر، ناظر منکرات اجتماعی عیان است. متأسفانه مردم ما عکس‌العمل اجتماعی ندارند و از حاکمیت انتظار دارند .

احساس مسئولیت اجتماعی ضروری است

وی خواستار توجه به مردم به مسئولیت‌پذیری اجتماعی شد و گفت: تا زمانی که مسئولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه افزایش نیابد، مشکلات برطرف نمی‌شود و حاکمیت هم نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را حل کند.

مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری با شعار «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» در هفته اول محرم اجرا می‌شود، گفت: هربک از روزهای این هفته به یک عنوان نامگذاری شده‌اند.

وی، برگزاری تجمع و راهپیمایی طلایه‌داران و فعالان امر به معروف و نهی از منکر پس از اقامه نماز جمعه، فعال کردن طلایه‌داران در هیئات عزاداری تحت عنوان آمرین به معروف هیات، برگزاری ملاقات‌های حضوری گروه‌های امر به معروف با شخصیت‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌ها، برگزاری دوره آموزشی با موضوع امر به معروف ویژه انتظامات هیئات، تجلیل از گروه‌های طلایه‌دار خواهر و برادر، برگزاری کمپین رسانه‌ای با موضوع نه به بی تفاوتی در شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های این ایام عنوان کرد .

گردهمایی مردمی و میثاق با شعار سال، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع امر به معروف، فضاسازی مناسب و انجام تبلیغات محیطی در شهرستان‌ها، برگزاری جلسات سخنرانی در مساجد پیرامون امر به معروف، هم‌اندیشی با مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های علمی با موضوع نقش‌ امر به معروف در تحکیم خانواده و کاهش تنش‌های خانوادگی، تهیه مستند از شهدای امر به معروف، برگزاری نشست با نخبگان و حقوقدانان، برگزاری جلسه با مسئولان کلانتری‌ها و پلیس امنیت اخلاقی، برگزاری نشست تخصصی با مسئولان قوه قضائیه در خصوص تبیین ظرفیت‌های حقوقی قانون حمایت و غیره از دیگر برنامه‌هایی بود که وی از آن‌ها نام برد .

۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.