دکتر محمد جواد مرادیان دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه ریزی برای آماده باش در برابر ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس در مراکز اورژانس انجام شده ضمن آنکه مردم و مسافران نوروزی نیز باید با آمادگی لازم در این زمینه نکات ایمنی را رعایت کنند.
مرادیان گفت: با اعلام ورود سامانه بارشی به استان، بیمارستان ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده اند و تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی مراکز درمانی نیز صورت گرفته است.
وی از ساکنان منازل مستقر در مسیر آب خواست نسبت به تخلیه اضطراری، آمادگی لازم را داشته باشند و به عشایر و دامداران نیز توصیه کرد از چرای دام ها در این مسیرها پرهیز کنند.
توصیه دیگر مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه به مسافران بود و از آنان خواست تا از برپا کردن کمپ در مسیرهای نزدیک به آب ها و یا برپا کردن چادر در کنار رودخانه ها خودداری کنند.
مرادیان با پیش بینی احتمال سرد شدن هوا، از مردم و مسافران خواست تا در منازل و یا محل های استقرار در طول سفر، نسبت به ایمنی وسایل گرمایی مانند دودکش بخاری، شومینه و پکیج اطمینان یابند و از برخی رفتارهای مخاطره آمیز مانند استفاده از گاز پیک نیک در داخل چادر پرهیز کنند.
او توجه به داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش سلامت دودکش عنوان کرد و سرد بودن آن را نشانه خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش عنوان کرد که باید رفع نقص شود.
مدیریت بحران استانداری فارس و هواشناسی این استان نسبت به وقوع سیل در روزهای دوشنبه و سه شنبه و آخر هفته هشدار داده اند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.