به گزارش ایرنا، آیت الله لطف اله دژکام شامگاه چهارشنبه در دیدار مردمی در مسجد جامع قصردشت شیراز افزود: در گام اول انقلاب کرده ایم و مردم طی 40 سال که از انقلاب گذشته است به اصول و ارزش های انقلاب پایبند بوده اند و اکنون در گام دوم همان گونه که رهبری بیان کرده اند، به دنبال خودسازی خواهیم بود.
وی اظهار داشت: اگر خودسازی در جامعه صورت نگیرد گام دوم در جامعه شکل نمی گیرد و باید همه آحاد جامعه با توجه به آموزه های قرآن به دنبال بهبود در رفتار باشند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت است، گفت: شیراز و استان فارس یکی از قدیمی ترین شهرها و استان های کشور است و سابقه تاریخی طولانی دارد، توقع این است که در جهان نمونه باشد و به نمونه بودن در کشور نباید اکتفا کند.
دژکام با بیان این که برنامه ریزی برای بهبود جامعه توسط مدیران باید صورت گرفته باشد ،عنوان کرد: مردم در شهری راحت خواهند بود که در آن فعالیت صورت گرفته باشد و برای بهبودی شهر باید تلاش کرد.
امام جمعه شیراز افزود: اولین قدم برای سازندگی این باشد که همدیگر را درک کرده و همکاری کنیم تا بتوانیم شرایط را برای بهبود جامعه فراهم کرد.
امام جمعه شیراز گفت: جامعه برای بهبود نیاز به این دارد که مدیران در اتاق های شیشه ای مدیریت کنند تا مردم در کنار مسئولان به دنبال بهبود جامعه باشند.
دژکام اضافه کرد: باید مردم در جریان امور قرار گیرند و اگر اطلاعات مناسب در اختیار افراد و مردم قرار نگیرد مردم بدگمان می شوند.
وی تاکید کرد: تنها راه از بین بردن بدگمانی ایجاد شده این است که باید از مساجد به دنبال از بین بردن مشکلات باشیم و باید بدگمانی ها از بین برود تا شاهد بهتر شدن جامعه بود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: اگر از اصول اساسی فاصله بگیریم ضربه می خوریم و باید به دنبال این باشیم که فاصله مسجد و مردم را کاهش دهیم.
**شهرداری باغدار خوبی نیست
شهردار منطقه 6 شهرداری شیراز نیز در سخنانی در این دیدار مردمی گفت: ستاد باغات قصردشت مامور به خرید این باغ ها است و در تلاش است تا حفظ و نگهداری این باغ ها را در دستور کار داشته باشد اما شهرداری باغدار خوبی نیست.
اصغر سروی اضافه کرد: شهرداری امکان تغییر کاربری باغات قصردشت را از بین برده است و تلاش کرده تا مشکلات تغییر کاربری را از بین ببرد.
وی تاکید کرد: محور شهید رمضانی از خیابان بهشت فاطمی آغاز خواهد شد در طول این مسیر باغات این مسیر احیا شده و محور پیاده روی باغات خواهد شد.
سروی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در تامین بودجه داریم نمی توانیم همه باغ ها را تملک و حفظ کنیم اما در تلاش هستیم که شرایط مناسبی برای حفظ باغات توسط باغداران اقدام کنیم .
شهردار منطقه 6 شیراز عنوان کرد: طرح تفصیلی طرحی است که برای مناطق محروم تسهیلات مناسبی برای نوسازی منازل در نظر گرفته است و این تسهیلات به افراد پرداخت شده است اما شهرداری نمی تواند تمام هزینه های نوسازی و تجدید بنا را پرداخت کند.
** زیبا سازی شهری و فضای آموزشی، اصلی ترین مشکلات منطقه شش شهرداری
امام جماعت مسجد جامع قصردشت و معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در این دیدار مردمی به نمایندگی از اهالی مردم قصردشت گفت: یکی از نیازهایی که در منطقه 6 شهرداری شیراز وجود دارد این است که مناطق شهری این محلات وجهه زیبایی نداشته است و شباهتی با محیط شهری ندارد و در کنار این موضوع موضوع تامین آب برای باغات نیز یکی از موضوعاتی است که باید نگاه ویژه ای به این موضوع شود.
حجت الاسلام شکر الله دانش افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این منطقه دیده می شود، این است که در مقطع دوره دوم متوسطه مشکل وجود دارد و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک امید است که این مشکل را برطرف کنند.
وی با بیان این که شبکه ششم مساجد در شیراز در مسجد قصردشت افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: این طرح در قالب توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مساجد انجام شده است.
ع.پ / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.