مکان: هاوایی، آمریکا/ منبع: ساندی اکسپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مردم هاوایی در تلفن‌ های همراه خود پیامی با این مضمون دریافت کردند که «موشک بالستیک به مقصد هاوایی پرتاب شده؛ فورا پناه بگیرید؛ این یک تمرین نظامی نیست.»

 

1193597

 

این هشدار - که حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی به تلفن‌ های همراه مردم فرستاده شد - به توقف پخش برنامه‌ های رادیو و تلویزیون منجر شد که به مردم پیام دادند در داخل خانه‌ های خود باقی بمانند یا اگر در خیابان هستند فورا در یک ساختمان پناه ببرند و از پنجره‌ ها فاصله بگیرند.

حتی گفته می‌ شود که آژیر خطر در بخش‌ هایی از هاوایی هم به صدا در آمد.

اما مدتی بعد و ظرف تقریبا 40 دقیقه مقامات به مردم پیام مجدد دادند که هشدار اشتباه بوده است.

سازمان مدیریت شرایط اضطراری هاوایی اعلام کرده است که یکی از کارمندانش در زمان تحویل پست خود دکمه‌ ای را به اشتباه در رایانه کلیک کرده که به مردم از طریق تلفن همراه، رادیو و تلویزیون هشدار حمله موشکی فرستاده است. 

«ورن میاگی» مدیر سازمان مدیریت شرایط اضطراری هاوایی گفت: «من به خاطر این حادثه عذرخواهی می‌ کنم. مسئولیت آن، بر عهده من و تیم من است.»

 

Hawaii-missile-Hawaii-missile-threat-Hawaii-missile-warning-Hawaii-missile-alarm-Hawaii-missile-drill-Hawaii-missile-launch-904369

 

مجمع‌ الجزایر هاوایی واقع در اقیانوس آرام، ایالت پنجاهم آمریکاست. هاوایی که به خاطر سواحل زیبا و محیط آرام خود شهرت جهانی دارد به تازگی در کانون تنش بین آمریکا و کره شمالی قرار گرفته که رهبران دو کشور یکدیکر را به جنگ هسته‌ ای و نابودی کامل تهدید کرده‌ اند. 

برآورد می‌شود که یک موشک بالستیک کره‌ شمالی بتواند ظرف 20 دقیقه به هاوایی برسد.

مکان: هاوایی، آمریکا

منبع: ساندی اکسپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.