معرفی کامل خودرو ری را پیش از عرضه به بازار

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان و نمایندگی های محترم میرساند شرکت ایران خودرو مفتخر است جدیدترین محصول کراس اوور خود را با نام "ری را" به بازار معرفی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ این خودرو با بهره گیری از فناوری ها و طراحی منحصر به فرد، تجربه ای نوین از رانندگی را برای مشتریان فراهم می آورد. این محصول که از نظر سطح استاندارد به روز می باشد ، از نظر تکنولوژی در سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز در سطح بالا و قابل قبولی بوده و در یک واریانت با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می گردد.

پیشرانه محصول ری را:

پیشرانه محصول ری را

امروزه استفاده از فناوری های نوین همانند استفاده از فناوری پرخوران ( توربو ) سهم قابل توجهی را در موتورهای روز، به خود اختصاص داده است. مهمترین دلایل این افزایش عبارتند از:

-١ افزایش توان و گشتاور موتور

-٢ سطح آلایندگی اروپا 5 و قابلیت ارتقاء به اروپا 6

-٣ کاهش مصرف سوخت به میزان 0.8 لیتر در 100 کیلومتر نسبت به موتور مبنا ( EF7 TC) همچنین برخی از فناوری های به کار رفته در موتور ملی پرخوران TC P7EF

عبارتند از :

مجهز به سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ های هوا و دود

(DVVT) بهبود احتراق (افزایش اغتشاش داخل محفظه احتراق و ...)

بهبودهای نگاشتی (کاهش دور آرام و ...)

سبک سازی مجموعه ها و قطعات موتور

هواگیری خودکار در سامانه خنک کاری

بهبود سامانه بخارات روغن

کاهش اصطکاک موتور 

سیستم انتقال قدرت (گیربکس):

گیربکس اتوماتیک 6 سرعته

مکانیزم تعویض دنده برقی

دامنه گشتاور بالا با افت گشتاور پایین

لگوریتم مناسب تعویض دنده با راندمان انتقال قدرت بالا

گیربکس ری را

سیستم تعویض دنده الکترونیکی: 

مزایای سیستم تعویض دنده برقی:

جانمایی مناسب و کاملا ارگونومیک

تکنولوژی به روز

بهبود عملکرد و NVH شناسایی آسان ایرادات با توجه به دریافت بازخورد از دستگاه دیاگ

قابلیت اطمینان و ایمنی بالا

سیستم تعویض دنده الکترونیکی

سیستم تعویض دنده پشت فرمان (Shifter Paddle):

سیستم پدل شیفتر محصول ری را در پشت غربیلک فرمان قرار دارد و در زمان رانندگی راننده می تواند به کمک آنها و با لمس دسته ها، ضرایب دنده مورد نظر را در زمان وضعیت تیپ ترونیک انتخاب نماید.

سیستم تعویض دنده پشت فرمان

ایمنی:

پلتفرم 2IKP خودرو ری را، یک پلتفرم کاملا جدید و براساس تعاریف و اهداف در نظر گرفته شده برای این خودرو طراحی شده است. سازه بدنه این خودرو براساس دو واریانت بنزینی و برقی طراحی شده است و حداکثر اشتراک سازی قطعات بدنه در نظر گرفته شده است. به طوری که با حداقل تغییرات در قطعات بدنه، امکان تولید واریانت برقی خودرو ری را نیز فراهم است. در بدنه خودرو ری را، فولادهای استحکام بالا به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. بخش عمده سازه بدنه خودروی ری را از فولادهای DP تشکیل شده است که این امر موجب عملکرد بسیار خوب این خودرو در تست های تصادف از جلو، تصادف از عقب و تصادف از پهلو و در نتیجه ایمنی بالا این خودرو شده است. همچنین استفاده گسترده از ورق های استحکام بالا در سازه این خودرو، سبب کاهش وزن و درنتیجه کاهش مصرف سوخت خواهد شد. در طراحی سازه بدنه خودرو ری را از مقاطع (سکشن) به روز براساس الگوبرداری از روند طراحی قطعات بدنه در خودروهای روز دنیا بهره برداری شده است. این امر نیز در عملکرد بسیار خوب این خودرو در تست های تصادف و کاهش وزن بدنه تاثیر فراوان داشته است.

ایمنی

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC):

در خودروهای امروزی سیستم های ایمنی فعال نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارند. یکی از این سیستم ها سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که به صورت استاندارد بر روی خودروها نصب شده و در شرایط ناپایدار دینامیکی به کمک راننده می آید. 

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC):

کارکردهای اضافی سیستم ESC :

از آنجایی که از نظر سخت افزاری سیستم ESC جایگزین سیستم ABS می شود لذا عملکردهای ABS وEBD همچنان وجود داشته و بر عهده ESC می باشد. از طرف دیگر با توجه به اینکه شاخصه اصلی سیستم ESC اعمال ترمز بدون دخالت راننده می باشد، لذا عملکردهای دیگری (مانند TCS، HBA و BA) نیز از این سیستم قابل بهره برداری است که به صورت مختصر به آنها پرداخته خواهد شد. 

سیستم کنترل نیروی پیشران TCS :

چنانچه یکی از چرخ های محرک خودرو بر روی سطح با اصطکاک پایین باشد، هنگام شروع حرکت در جای خود لغزیده و ممکن است خودرو به طرفین منحرف گردد. سیستم TCS با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمز بر روی چرخی که در حال لغزش درجا می باشد باعث افزایش پایداری و شتاب رو به جلو خودرو می گردد.

سیستم کنترل نیروی پیشران TCS

سیستم شروع حرکت در سربالایی HSA:

همه ما تجربه کرده ایم که در شروع حرکت در سربالایی، هنگامی که پا را از روی پدال ترمز برداشته تا زمانی که پدال گاز را بفشاریم، خودرو اندکی به عقب حرکت کرده و ممکن است حتی به خودرو پشت سری برخورد نماید. سیستم HSA با نگه داشتن فشار ترمزی به مدت 2 الی 3 ثانیه حتی بعد از رها کردن پدال ترمز، این فرصت را به راننده می دهد که با فشردن پدال گاز شروع به حرکت نماید. 

سیستم شروع حرکت در سربالایی HSA

سیستم کمکی ترمز (Assist Brake):

عملکرد این سیستم درمواقعی است که راننده به هر دلیلی، ترمز ناگهانی و با سرعت بالا می گیرد. این سیستم موقعیت ناگهانی را تشخیص داده و فشار ترمز را تا زمان لازم در بالاترین مقدار نگه میدارد. با این کار،مسافت ترمزی خودرو به مقدار قابل توجه کاهش می یابد. 

سیستم کمکی ترمز (Assist Brake)

سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC (Control Descent Hill:

این قابلیت باعث می شود که سیستم ترمز حرکت چرخ هاراکنترل کند تا سرعت خودرو در سراشیبی خیلی افزایش نیابد و راننده در آن زمان بتواند روی کنترل فرمان و مسیر حرکت تمرکز کند

سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC (Control Descent Hill

استاندارد عابر پیاده (Pedestrian):

بیشتر تصادفات عابران پیادهبا خودرو هنگامی صورت می پذیرد که خودرو در حال حرکت به سمت جلوست. در چنین حالتی خودروی در حال حرکت به عابر ایستاده یا در حال حرکت ضربه وارد می کند و در ادامه عابر به زمین می افتد. در واقع عابر پیاده در تصادفات دو بار ضربه می خورد، یک بار توسط خودرو و یک بار توسط زمین. بیشترین صدمات جانی در مرحله برخورد خودرو با عابر صورت می پذیرد، لذا استاندارد عابر پیاده منجر به کاهش صدمات عابر در زمان برخورد به خودرو می شود

استاندارد عابر پیاده (Pedestrian)

اتو هولد (HOLD AUTO):

کارکرد اتوهلد کمک میکند که خودروی ساکن در وضعیت ساکن باقی بماند. نیازی نیست راننده برای ساکن نگه داشتن خودرو دائماً پای خود را روی پدال ترمز نگه دارد.

ترمز پارک برقی (EPB):

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای (Ignition Keyless& Entry Keyless):

سیستم ورود و خروج بدون کلید یکی از فناوریهای کاربردی استفاده شده در اتومبیل های مدرن محسوب شده و به راننده این اجازه را میدهد که بدون در دست گرفتن فرم فیزیکی سوئیچ خودرو، تنها با همراه داشتن آن در جیب یا کیف خود اقدام به استفاده از خودرو کند. مکانیزم سیستم ورود و خروج بدون کلید خودروها به وسیله یک فرستنده رادیویی برد کوتاه شکل میگیرد. این فرستنده که شعاع اطراف خودرو را پوشش میدهد، قابلیت تشخیص گیرندههای رادیویی (مانند سوئیچ) را در اطراف خود دارد. به عنوان مثال، در این سامانه زمانی که شما سوئیچ را در جیب خود داشته باشید و به سمت اتومبیل تان میروید، فرستنده رادیویی حضور شما را در منطقه تحت پوشش تشخیص میدهد و به شما این اجازه را خواهد داد که بدون استفاده از فرم فیزیکی سوئیچ وارد خودرو شوید. 

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

درب صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع

(Sensor Kick) یکی از امکانات رفاهی بسیار کارآمد در برخی خودروهای امروزی است که در مواقع ضروری به کمک شخصی میآید که قصد دارد وسایلش را داخل صندوق عقب خودروقرار دهد. وجود این سنسور در خودرو کمک بسیار زیادی به راننده و دیگر سرنشینان خودرو میکند. قطعا برایتان پیش آمده زمانی که دستانتان پر از وسایل مختلف است و قصد دارید درب صندوق خودروی خود را باز کرده و وسایل مورد نظر را درون صندوق خودرو قرار دهید. در این مواقع مجبور هستید که وسایل خود را زمین گذاشته و پس از آن درب صندوق خودرو را باز کنید و پس از انجام این کار دوباره وسایل را از روی زمین برداشته و آنها را داخل صندوق خودرو بگذارید. در چنین شرایطی است که سنسور پا یا همان کیک سنسور به یاری شخص میآید.  

درب صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع

سنسور نور

اساس کار سنسور نور بر پایه اشعه مادون قرمز بازاویه 45 درجه است که توسط یک فرستنده نوری بر روی سطح شیشه تابیده می شود. در حالت عادی نور با همان زاویه ای که تابیده شده منعکس میشود. در مقابل آن گیرنده ای قرار دارد که نور منعکس شده را دریافت می کند. این سیستم روشن و خاموش شدن چراغ های خودرو را به صورت خودکار تنظیم میکند. موارد کاربرد: روشن / خاموش شدن اتوماتیک چراغها با توجه به شدت نور محیط ( ورود / خروج به تونل و پارکینگ)

سنسور باران

سنسور باران

سنسور باران، قدرت تشخیص وجود قطره های باران و میزان شدت باران را دارد . بر این اساس با پاشیده شدن آب بر روی شیشه ، بلافاصله برف پاک کن فعال می گردد.

موارد کاربرد: سنسورهای تعبیه شده بر روی خودرو میزان آب و وجود آن را روی شیشه تشخیص می دهد. روشن / خاموش شدن اتوماتیک برف پاک کن با توجه به رانندگی و تنظیم سرعت تیغه ها برحسب شدت باران و سرعت خودرو 

سیستم تشخیص نقطه کور در ری را

از 4 عدد سنسور و یک عدد یونیت بهره می برد. در شرکت ایران خودرو با نام BSD یا Detection Spot Blind شناخته می شود. زمانی که خودرو همراه شرایط زیر در حال حرکت باشد سیستم وارد حالت فعال یا Active می شود:

1. سرعت خودرو برابر یا بیش از 12 کیلومتر در ساعت باشد.

2. دنده در حالت D باشد.

3. دکمه BSD در حالت روشن باشد. ** در حالت فعال سیستم BSD عملکرد دارد لذا در صورتی که هر یک از شرایط ذکر شده برقرار نباشد سیستم BSD عملکرد نخواهد داشت.

سیستم تشخیص نقطه کور در ری را

سنسورهای پارک در ری را از 8 عدد سنسور بهره می برد. 4 عدد سنسور در سپر عقب و 4 عدد سنسور درسپر جلو در شرکت ایران خودروبا نام System Assistant Parking یا PAS شناخته می شود. زمانی که خودرو همراه شرایط زیر در حال حرکت باشد سیستم وارد حالت فعال یا active می شود : 

1. سرعت خودرو برابر و کمتر از 10 کیلومتر در ساعت باشد.

2. اگر دنده در حالت D باشد تنها سنسورهای جلو فعال هستند.

3. اگر دنده در حالت R باشد هم سنسورهای جلو و هم سنسورهای عقب فعال هستند.

4. دکمه PAS در حالت روشن باشد. (در صورت خاموش بودن سمبل مقابل در صفحه کیلومتر نمایش داده خواهد شد.) 

نمایشگر دوگانه – نمایشگر جلو آمپر دیجیتال 12 اینچ و سیستم مالتی مدیای هوشمند 12 اینچ 

منو مالتی مدیا شامل (بلوتوث تلفن و موزیک، HVAC، نقشه، موزیک و ویدیو و تصویر USB، رادیو، تنظیمات، دوربین 360 درجه، اطلاعات خودرو، تنظیم light ambient، IKCOLINK و AUX ( می باشد.

نمایشگر دوگانه – نمایشگر جلو آمپر دیجیتال 12 اینچ و سیستم مالتی مدیای هوشمند 12 اینچ

دوربین 360 درجه روشن شدن اتوماتیک AVM قابلیت دیدن عقب خودرو:

اگر خودرو دروضعیت دنده عقب باشد و سرعت خودرو کمتراز 25 کیلومتر در ساعت باشد محتوایصفحه نمایشگر LCD نمای عقب + نمای همه جانبه را به همراه خطوط کمکی نمایش می دهد. 

دوربین 360 درجه

قابلیت نمای جانبی :

اگرخودرو در وضعیت دنده عقب نباشد و سرعت خودرو کمتراز 25 کیلومتر در ساعت باشد . اگر اهرم راهنما را به سمت چپ یا راست حرکت دهیم صفحه نمایشگر LCD نمای چپ یا راست + نمای همه جانبه را نمایش می دهد . با خاموش کردن چراغ راهنمای چپ و راست AVM فوراً خاموش می شود.

شارژر وایرلس:

با افزایش تنوع در ساخت تلفن های همراه، انتقال برق بیسیم باعث راحتی در شارژ کردن موبایل می شود، از طرفی این امکان را به راننده می دهد که بدون اشغال کردن فضای کابین به خاطر کابل موبایل از روش شارژ سریع و بی سیم استفاده کند

شارژر وایرلس

نورپردازی داخلی:(Light Ambient)

نورپردازی داخلی:(Light Ambient)

منوی تنظیم AL در مالتی مدیا، می توان شدت نور( 0-10) تنظیم نمود. زمان محو شدن این منو تا 6 ثانیه می باشد و رنگ های قابل انتخاب تا 32 رنگ را می توان در نمایشگر مالتی مدیا انتخاب و تنظیم کرد. نور تزییناتی در قسمت رودری و قسمتی از داشبورد تعبیه شده است .

مشخصات ری را در یک نگاه:

معرفی کامل خودرو ری را پیش از عرضه به بازار

دیدگاه تان را بنویسید