جامعه دانشگاهیان کشور با حضور در حرم مطهر امام راحل ضمن تجدید میثاق با آرمان‎‌های امام خمینی (س) با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

پایگاه خبری جماران: جامعه دانشگاهیان کشور با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در حرم مطهر امام راحل ضمن تجدید میثاق با آرمان‎‌های امام خمینی (س) با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های حضرت امام خمینی (س)

،حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ابتدا به سخنرانی پرداخت و گفت: نهضت و انقلاب را امام زمانی آغاز کرد که فراموشی دینی و استکبار و تبعیض کشور اسلامی را فراگرفته بود. در چند دهه اخیر آنچه را که شاهد هستیم؛ حماسه‌ی، ملت و امت است که با رهبری آفریدند. امروز اگر به پشت سر نگاه کنیم؛ امداد الهی را احساس می‌کنیم که وعده‌های خداوند چطور محقق شده است. با نگاهی به صحنه بین‌المللی متوجه می‌شویم که آمریکا سلطه‌گر و اسرائیل منحوس و غاصب که آخرین نفس را می‌کشد و گلوی مستکبران در حال فشردن است، غیر از کودک کشی و کشتن غیرنظامیان کاری از دست آن‌ها برنمی‌آید.

امروز عزت کشور و آرمان‌های امام راحل و احیای کلام الله، قابل مشاهده است. آنچه در هفته گذشته برای شهید جمهور اتفاق افتاد یک پیامی برای تمام دوستان و دشمنان داشت و ایشان به ملت خدمت شایسته‌ای داشتند و آرمان امام را به دست گرفتند. در مراسم رحلت امام آن سرگشتگی، عشق و دلدادگی که در ملت مشاهده کردیم را در تشییع شاگرد رهبری شاهد بودیم. این ملت ثابت کردند؛ علارغم تمام سختی‌ها در صحنه حضور دارند.

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های حضرت امام خمینی (س)

سخنران دوم این مراسم محمد علی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات بود که در ابتدا یاد شهید سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان را گرامی داشت و گفت: در زمان ارباب و رعیتی کجا بودیم؟! امروز کجا هستیم و کجا خواهیم بود؟! آن زمان استقلال وجود نداشت و دیگران تصمیم گیری می‌کردند. به یمن پیروزی انقلاب اسلامی که با دست خالی رخ داد و فقط خداوند با قلب مردم همراهی کردند. شعارهایی که داده شد، محقق شده است.  ما امروز به عنوان دانشگاهی اعلام می‌کنیم، شعائر را پاس می‌داریم و جان فشانی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به خون پاک شهدای در دنیا پرچم‌دار  است. یادمان نرفته است که رئیس محبوب شهیدمان تصویر شهید سلیمانی را به دست گرفت. این برای نسل‌‌ها هدایت‌گر بوده است. رئیس جمهور شهید ما در سازمان ملل  اعلام کرد؛ باید اصالت خانواده را به رسمیت بشناسیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی برای خانواده ارزش قائل است، تصریح کرد: راه در بیانیه گام دوم جمهوری اسلامی و در بیانات امام مشخص شده است که به عنوان جامعه دانشگاهی وظیفه داریم تا تبیین کنیم و تلاش کنیم تا محقق شود. ما تربیت کننده نسل آینده هستیم. باید به آرمان انقلاب وفادار باشیم و تلاش می‌کنیم جامعه دانشگاهی را به درستی هدایت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.