بیست و هفتمین گردهمایی معتمدین ،ریش سفیدان و سران قبایل و طوایف استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد .

به  گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و هفتمین گردهمایی سران،معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف با حضور استاندار، امام جمعه زاهدان،فرمانده انتظامی استان،دادستان عمومی و انقلاب زاهدان وجمع کثیری از معتمدین و طوایف سیستان و بلوچستانی در زاهدان برگزار شد .

استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش ضمن تاکید بر حفظ وحدت میان طوایف مختلف استان، گفت: سیستان و بلوچستان تنوع قومی و فرهنگی فراوانی دارد و این تنوع هیچگاه باعث تفرقه و اختلاف میان مردم این استان نبوده است.

دانیال محبی افزود: انسان، مهم‌ترین عامل توسعه سیاسی و اقتصادی است و افرادی که تمکن مادی، تفکر اقتصادی و دانش تجربی دارند باید تلاش کنند با ظرفیت‌های موجود استان ، توسعه استان را رقم زنند.

ریش سفیدان قبایل مسئولند 

امام جمعه زاهدان در این همایش گفت: معتمدین و سران طوایف به عنوان رهبران هر قومی، باید راهبر و راهنمای آن قوم باشند.

آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: ریش سفیدان و سران قبایل نسبت به قوم خود مسئول اند و نقش تاثیر گذار و مثبتی در جوانان و قشر های مختلف دارند.

وی افزود: چالش های پیش روی اقوام نباید عامل وحدت شکنی باشد و‌ بزرگان قوم باید از رخداد اختلافات قومی قبیله ای پیشگیری کنند.

متنفذین ، امنیت استان را در اولویت قرار دهند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن تاکید بر نقش پررنگ سران و بزرگان طوایف در برقراری امنیت ،گفت: ریش سفیدان و معتمدین همواره در حل مشکلات قومی در کنار نیروهای امنیتی بوده و در جهت حفظ آرامش استان نقش آفرینی کرده اند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: ما از معتمدین و ریش سفیدان طوایف استان انتظار داریم امنیت را در اولویت کار خود قرار دهند و‌ توجه ویژه تری به این مسئله داشته باشند .

وی‌افزود: روحانیون و معتمدین در بزنگاه های امنیتی استان همواره در کنار نیروهای امنیتی بوده و هیچگاه پاسخ منفی به درخواست کمک های نهاد های امنیتی نداشته اند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: ما از معتمدین طوایف انتظار داریم رفتار طایفه را به سمتی سوق دهند که از رخداد ناهنجاری در آن قوم جلوگیری شود و همه اقشار بویژه قشر جوان آن ملزم به رعایت قوانین شوند.

وی اذعان داشت: وجود جرائم خشن یکی دیگر از مواردی است که چهره استان را منفی کرده است و خوشبختانه در استان رو به کاهش است از این رو از تمام اقوام می خواهیم از تیراندازی های بی مورد و انتقام جویی های کورکورانه در طوایف جلوگیری شود.

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از سرعت های مرگبار سوخت بران را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید سران قبایل دانست و گفت: ما دوست نداریم هیچ انسانی جان خود را به دلیل سرعت‌های غیر مجاز از دست بدهند، گاهی سوخت‌بران بی توجه به جان خود و از ترس نیروهای امنیتی پا به سرعت گذاشته و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

قانون در مقابل برهم زنندگان وحدت می ایستد

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم در این همایش گفت: ریش سفیدان نقش تاثیر گذار و پررنگی در طوایف خود دارند و نفوذ آنان بیش از هر فرد دیگری در طایفه است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطر نشان کرد: ریش سفیدان و معتمدین باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به جوانان طایفه خود گوشزد کنند .

وی در خصوص اتفاقات اخیر و هتاکی استادنمای دانشگاه آزاد زاهدان گفت: قانون در مقابل افرادی که قصد برهم زدن وحدت و نظم جامعه را داشته باشند مجدانه ایستاده و با آنان مقابله می کند.

وی‌ افزود: استاد نمای هتاکی که اقدام به توهین به جامعه اهل سنت کرده بود دستگیر شده و به منظور بازجویی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

موحدی راد خاطر نشان کرد: باید بفهمیم که این کم فهمی فرد دستگیر شده فردی بوده یا جریانی آن را هدایت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان آخرین اقدامات انجام گرفته برای پاسخگویی به خبرنگاری که مردم سیستان را متهم به خوردن گوشت گربه کرده بود،اذعان داشت: شاید آن خبرنگار نیت خیری برای بیان مشکلات استان داشته‌باشد اما باید متوجه باشیم که موضوع خلاف واقعی را به یک قوم نسبت ندهیم .

مدیر کل اطلاعات هم در این همایش ضمن تاکید بر اقدامات بی نتیجه دشمنان در تخریب چهره نظام، فضاسازی‌های رسانه‌ای و آغاز جنگ نرم برای بر هم زدن وحدت حاکم بر جامعه، اظهار داشت: ریش سفیدان و متنفذین نقش پررنگی در بی‌اثر گذاشتن اقدامات دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین اقوام دارند و تشکیلات اطلاعاتی همواره از ظرفیت های این قشر تاثیر گذار استان استفاده کرده است.

تقوی خاطر نشان کرد: ریش سفیدان باید طایفه‌خود را از تهدیدات دشمنان آگاه کنند .

وی افزود: وحدت عملی و رفتاری، پرهیز از طرح مسائل اختلافی و مسئولیت پذیری از جمله مواردی است که باید توسط سران طوایف به مردم منتقل شود./

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.