نور احمد درخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رها شدن زباله ها مانع توسعه‌ شهری است و باید در زمانی محدود برای ساماندهی پسماند همت کرد.
وی وجود کامیون‌های روباز، مخلوط بودن زباله‌های بیمارستانی با سایر زباله‌ها، بی توجهی به حمل صحیح و علمی زباله‌ها را از چالش‌های مدیریت پسماند برشمرد.
وی از ارائه طرح ساماندهی بهداشتی زباله ها در ایرانشهر خبر داد و افزود: در این طرح زباله‌ها به طور استاندارد جمع آوری، حمل و دفن می ‌شود.
وی با بیان اینکه زباله‌ها به سه بخش زباله شهری، عفونی و خانگی تقسیم می‌ شوند گفت: 60 درصد زباله‌ها خشک و مابقی را زباله‌های تر تشکیل می ‌دهد.
شهردار ایرانشهر اظهار داشت: برای مشارکت بخش خصوصی باید بخش پسماند توجیه اقتصادی داشته باشد که یکی از اقداماتی که این توجیه اقتصادی را محقق می‌ کند راه‌اندازی سایت است.
درخوش افزود: برنامه ساماندهی سایت پسماند در دست پیگیری و انجام است و موضوع ایجاد حصار و دفن اصولی از طریق حفر ترانشه در ایرانشهر نیز آغاز شده است.
وی تصریح کرد: موضوع دفن زباله‌های عفونی از دیگر چالش‌های این بخش است که بدین منظور فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: توزیع رایگان نایلون‌های تفکیک زباله، نصب باکسهای زباله با ظاهری مناسب در شهر از جمله برنامه های شهرداری ایرانشهر برای مشارکت دادن شهروندان در پاکیزگی و نظافت شهر است.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سه راهی زاهدان- چابهار و بم- چابهار واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.