به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی پنجشنبه شب در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در نمایشگاه دائمی زاهدان اظهار داشت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب باید سهم کتاب و کتابخوانی در جامعه افزایش یابد.
امام جمعه زاهدان افزود: کتاب در همه مکاتب و ادیان محترم است و جزو شاخص های رشد فرهنگی یک جامعه محسوب می شود اما در دین مبین اسلام جایگاه کتاب بالاتر و با ارزش تر از سایر ادیان است به طوری که هیچ سنتی در دین اسلام پذیرفتنی نیست مگر برگرفته از کتاب آسمانی قرآن باشد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با توجه به اینکه ما ملتی با تمدن و پیشینه طولانی در زمینه کتاب و صاحب دانشگاه بزرگ و با سابقه جندی شاپور هستیم باید در عصر کنونی نیز فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی را گسترش دهیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر افزایش یارانه خرید کتاب در نمایشگاه ها تاکید کرد و گفت: با توجه به فاصله طولانی شهرهای سیستان و بلوچستان از یکدیگر ضروریست خدمات لازم در زمینه کتاب به شهرستانهای مختلف استان نیز ارایه شود.
آیت الله سلیمانی ابراز امیدواری کرد با عادت به کتابخوانی و تکریم کتاب سهم کتابخوانی در کشور افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار ، نماینده اهل سنت مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری ، معاونان استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و قشرهای مختلف مردم گشایش یافت.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.