به گزارش ایرنا علی اصغر میرشکاری روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان یکی از کانون های مهم پذیرش زائران پاکستانی به عتبات عالیات است.
وی بیان کرد: موکب هایی در مرز میرجاوه برای پذیرایی و استقبال از زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: موکب هایی که به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می کنند باید شناسنامه دار باشند تا در این زمینه با مشکلی رو به رو نشویم.
وی تصریح کرد: اعضای ستاد اربعین سیستان و بلوچستان باید به بهترین شکل از زائران امام حسین(ع) که از پاکستان وارد مرز میرجاوه می شوند استقبال کنند.
رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: این ستاد با همکاری تولیت آستان قدس رضوی بسته های فرهنگی از جمله یک جلد قرآن کریم با ترجمه اردو در هنگام بازگشت زائران پاکستانی به کشورشان در مرز میرجاوه به آنان اهدا خواهد شد.
میرشکاری اظهار داشت: امنیت و سلامت زائران پاکستانی برای ستاد اربعین سیستان و بلوچستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی بیان کرد: بستر انتقال زائران پاکستانی از طریق قطار از زاهدان تا اهواز فراهم است که در این زمینه اداره کل راه آهن جنوب شرق نیز اعلام آمادگی کرده است.
وی افزود: از اواسط شهریورماه تا کنون بیش از 10 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شده اند.
وی ادامه داد: پارسال 120 هزار زائر پاکستانی از طریق سیستان و بلوچستان عازم کربلای معلی شدند که پیش بینی می شود امسال 30 درصد افزایش پیدا کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 10 هزار و 500 زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
علی خانقائی اظهار داشت: پنج هزار 720 نفر با 130 دستگاه اتوبوس پاکستانی و چهار هزار و 816 نفر نیز به صورت انفرادی وارد خاک جمهوری اسلامی شدند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.