دکتر مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید و صادرات میگو به دلیل ارزآوری و ارزش اقتصادی بالا یک درآمد غیرنفتی خوب محسوب می شود و باعث رونق اشتغال پایدار و بستری برای جهش تولید در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی گفت: مرحله لاروی؛ مرحله حساسی در تولید میگو است که باید با مدیریت و دقت بسیار انجام شود تا از مرگ و میر بالا و خسارت فراوان در زمان رشد میگو جلوگیری کند به کارگیری روش های صحیح ذخیره سازی، صرفه اقتصادی بالای فرآیند پرورش میگو را به دنبال خواهد داشت.

معاون مدیر کل و رییس اداره دامپزشکی چابهار نیز گفت: امسال با وجود وقوع سیل در فصل آماده سازی، خوشبختانه با همت مزرعه داران عملیات آماده سازی به نحو احسن انجام شد.

دکتر اولیا میرلاشاری افزود: به جهت نظارت بر این امر تاکنون ۱۲ مورد بازدید و نمونه برداری از محل سایت گواتر توسط کارشناسان این اداره انجام شده که برای رسیدن به محصول مطلوب و بهره وری اقتصادی بالا این بازدیدها و نظارت ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون برای هشت مزرعه مجوز ذخیره سازی صادر شده که امیدواریم با آمادگی مزارع بیشتر این مقدار افزایش یابد.

بندر گواتر از توابع شهرستان چابهار دارای استعداد و ظرفیت بالایی در تولید میگو است بطوریکه سالانه توان ۲ بار کشت و تولید میگو را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.