مجتبی شجاعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با رعایت بهداشت فردی مردم، تلاش مدافعان سلامت، خلوت شدن بازار و کار اطلاع رسانی و فرهنگی گسترده تا کنون مورد مثبت ابتلا به کرونا در دلگان گزارش نشده اما این به‌معنای این نیست که در روزهای آینده مورد مثبت کرونا در این شهرستان وجود نداشته باشد و روزهای سخت اما پر امیدی در پیش روی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه این روزها آن بخش از تاریخ است که سرنوشت همه ما فراتر از مرزها به هم گره خورده گفت: ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به خوبی در راستای پروتکل ابلاغی در حال پیگیری امور مربوطه است.

فرماندار دلگان گفت: سپاه پاسداران و خیران مثل همیشه در مواقع سختی و بدون ادعا رسالت خود را به خوبی ایفا کرده و در حال تلاش بوده اما مردم تنها کسانی هستند که می‌توانند حلقه انتشار و انتقال این دشمن ویروسی را قطع کنند. 
وی ادامه داد: اگر لازم باشد به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتقال این ویروس و مراقبت از جان مردم با ابزار انتظامی و قانونی با افرادی که مصوبات شورای تامین و مدیریت بحران در خصوص کرونا را رعایت نکنند و ریسک ابتلا جامعه به کرونا را با برگزاری مراسم عروسی بالا ببرند برخورد جدی می‌شود.
شجاعی اظهارداشت: تا زمانی که اطمینان از ضدعفونی خودروهای حمل میوه در مبادی ورودی پیدا نکنیم اجازه ورود نخواهیم داد و اداره حمل و نقل و پایانه‌ها می‌بایست در کنار بهداشت این اطمینان را بدهند و بعد به این خودروها اجازه تردد داده می‌شود.
وی افزود: در حالیکه دستگاه‌های مربوطه به خوبی و با ایثار به وظیفه خود عمل می‌کنند و همه پای کارند مردم باید بدانند شکست کرونا با شعار محقق نمی‌شود و مستلزم عزم و غیرت اجتماعی است.
فرماندار دلگان با بیان اینکه کمی صبر و تاب آوری در منزل می‌تواند به شکست دادن ویروس کرونا کمک کند خاطر نشان کرد:کرونا سلامت جامعه را نشانه نرفته بلکه جان انسان را هدف گرفته و در این شرایط عدم رعایت اصول بهداست فردی و توصیه‌های بهداشتی از جمله نماندن در منزل، اوج مسوولیت ناپذیری و خودخواهی است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۸۲ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.