غلام حیدر زورقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رسوبات سیل اخیر و طغیان سهمگین رودخانه‌ها خسارت سنگینی به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی سیستان و بلوچستان بویژه به منابع آبی و تاسیسات آبی خاکی تحمیل کرد.
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در اولین فرصت پس از فروکش کردن سیلاب با اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق سیلزده و برآورد خسارات و احصای نیازهای ضروری نسبت به معرفی پنج مجری بازسازی اقدام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۸۵ درصد کشاورزی استان وابسته به آب قنات، چاه و چاهک است واحیای منابع آبی خسارت دیده برای حفظ کشاورزی حیاتی است.
وی خاطر نشان کرد: در سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان ۱۴۶۸حلقه چاه و چاهک، ۵۴۰ رشته قنات، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۱۰۲کیلومتر لوله انتقال آب و بیش‌از ۳۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی این استان تخریب شدند.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۰ مسیره بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران‌های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.