مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین مسائل برای هر کشوری برقراری امنیت مرزهاست و  از آنجایی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز زیاد و همواره در تلاش برای وارد کردن ناامنی از طریق مرزها به کشورما هستند، مسئولیت مرزبانان عزیز بسیار مهم و حساس است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی اسماعیل زهی خاطرنشان کرد: همۀ ما باید برای موفقیت مرزبانان عزیز در حفاظت از مرزها دعا کنیم تا بتوانند این مسئولیت خطیر و مهم را به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان بر حمایت از مرزبانان تاکید کرد و افزود: چنانچه این عزیزان در جایی نیاز به کمک و راهنمایی دارند باید آنان را حمایت و راهنمایی کنیم هر چند که ملت ایران همواره به فکر مرزبانان عزیز هستند و در حوادثی که برای این عزیزان رخ داده با آنان اظهار همدردی کرده‌اند، زیرا این عزیزان فرزندان همین ملت هستند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برخاسته از مردم است و باید مردمی حرکت کند. رمز موفقیت این نیرو در جلب حمایت و اعتماد مردم است، زیرا حمایت مردم بزرگترین پشتیبان و سلاح نیروی انتظامی و هر نهاد و ارگانی به‌شمار می‌رود.
مولوی اسماعیل زهی تاکید کرد: نیروی انتظامی هر اندازه بیشتر با اقشار مختلف مردم اعم از علما، فرهنگیان، دانشگاهیان و... ارتباط داشته باشد به همان اندازه در برقراری امنیت منطقه و مرزها موفق‌تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: توصیۀ ما به تمام فرماندهان و مسئولان پاسگاه‌های مختلف آن است که به افراد و نیروهای خودشان تاکید کنند که همواره در کنار مردم باشند و از تیراندازی در مواردی که مشکوک هستند به شدت اجتناب کنند.

کمک مردم محلی به حادثه‌دیدگان قطار زاهدان- تهران «مثال‌زدنی» بود

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل‌سنت زاهدان با تقدیر از نقش‌آفرینی مردم روستای "شورو" در کمک به حادثه‌دیدگان حادثۀ اخیر قطار زاهدان-تهران گفت: مردم عزیز روستاهای "شورو" و "گلوگاه" از توابع شهرستان زاهدان در حادثۀ خارج شدن قطار زاهدان- تهران از ریل راه‌آهن واقعاً ایثارگرانه نقش‌آفرینی کردند و پیش از رسیدن گروه‌های امدادی از زاهدان، به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.
وی تلاش‌های مردم در این حادثه را «مثال‌زدنی» توصیف کرد و افزود: رسیدگی مردم به حادثه‌دیدگان این سانحه مثال‌زدنی بود. کمک مردم محلی در این سانحه علامت بیداری و هوشیاری مردم ما و بیانگر آن است که این مردم برای تمام ملت ایران و تمام انسان‌ها ارزش قایل هستند.

۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.