رضا پنجابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 500 کیلومتر شبکه گازرسانی تاکنون در زاهدان اجرا شده است.
وی گفت: همچنین 11 هزار و 287 علمک تاکنون در سطح شهر زاهدان نصب شده است.
سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: کار گاز رسانی در شهر زاهدان با توجه به وسعت جغرافیایی و پراکندگی منطقه ای که دارد دارای یک برنامه کاری منظم است که به نوبت اجرایی و انجام می شود.
وی بیان کرد: گازرسانی به سایر مناطق سیستان و بلوچستان نیز طبق برنامه در حال انجام است.
پنجابی گفت: هم اینک ایرانشهر از نعمت گاز بهره می برد و عملیات اجرایی گاز رسانی در مرکز استان و محور شمالی سیستان و بلوچستان (خط انتقال زاهدان به زابل) نیز در حال انجام است.
وی افزود: برای خانواده هایی که توان تامین هزینه لوله کشی و خرید اشتراک را ندارند تخصیص وام پنج میلیون تومانی برای لوله کشی داخل منازل در نظر گرفته شده است.
سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بخش تعرفه های مرتبط با حق انشعاب نیز مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه شده و قابل پرداخت است که در این مورد نیز برخی معافیت ها شامل خانواده های شهدا، جانبازان، کمیته امداد و بهزیستی می شود.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کند و رنج سال ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.