به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی نخبگان، معتمدان، علما، احزاب، سمن ها و برگزیدگان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، در سرسرای خاتم استانداری برگزار شد اظهار داشت: همه گروه ها، اقوام و قومیت ها به اندازه تلاش، توانمندی و آگاهی که نسبت به مسائل اجتماعی دارند بر مدار قانون مداری در توسعه نقش ایفا می کنند و ارزش ها در انحصار گروه خاصی نیست.
وی ادامه داد: با کنار گذاشتن کینه ورزی، بخل و تنگ‌نظری و با همراهی و همدلی می توانیم باعث توسعه سیستان و بلوچستان شویم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گفتمان، صداقت در گفتار و عمل و کنار گذاشتن زخم زبان ها، موضع گیری و کینه توزی ها باعث گام برداشتن در مسیر توسعه و تکامل می شود چراکه تنها اصل توسعه در تمام دنیا حرکت بر مدار خوبی ها و قانون مداری است.
وی با بیان اینکه نماینده سیاسی دولت باید پرچمدار دولت باشد و انسان های بی پرچم برای کشور و نظام جمهوری اسلامی مضر هستند اظهار داشت: ملاک انتصاب و انتخاب در پست های مدیریتی توانمندی، پیرو نظام و موافق با رویکردها آن بودن است.
موهبتی افزود: همه گروهها، اقوام و مذاهب با هر ایده و تفکری در کنار هم و با حذف محدودیت ها باید سهمی از انتصابات داشته باشند.
وی اساس توسعه را در مطالبه گری درست و گفتمان سازی دانست و افزود: همه باید در کنار هم و با همدلی برای توسعه سیستان و بلوچستان تلاش کنیم و با کنار گذاشتن تعصبات و با مطالبه گری درست و بیان کاستی ها نقش مهم در توسعه این استان داشته باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حذف هیچ گروهی را نمی پذیرم و در هر طیف، قومیت، مذهب و تفکری که افراد هستند حق فعالیت دارند و باید قدرت جذب دیگران را داشته باشند زیرا همه احزاب، گروه ها، سمن ها و سایر نهادها و تشکل ها فقط و فقط با حضور مردم موفق خواهند بود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نگاه ویژه ای به این استان از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت وجود دارد و مردم این استان شایسته بهترین خدمات هستند.
علی زینی وند ادامه داد: نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به سیستان و بلوچستان نگاه اصولی، به عنوان پیشانی و دروازه ورودی فرهنگ و تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی است.
وی بیان کرد: تنوع اقوام و مذاهب و حضور گروههای مختلف در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان نمایشی زیبا از همزیستی مسالمت آمیز و در شان تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته است.
وی اظهار داشت: معتمدان، علما، بزرگان و جوانان سیستان و بلوچستان به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند که در روند توسعه این استان نقش آفرین هستند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخش بزرگی از امنیت پایدار منطقه توسط معتمدان و بزرگان این استان تامین می شود لذا این مردمان نیازمند توجه بیشتر و شایسته بهترین خدمات هستند.
به گزارش ایرنا در این نشست جمعی از نماینده گان احزاب، تشکل ها سیاسی و مردمی مطالبی در خصوص ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های سیستان و بلوچستان مطرح کردند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.