به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در ادامه سفر به شهرستان خاش روز دوشنبه در نشست امامان جمعه و جماعت شیعه و سنی، فعالان جماعت تبلیغ، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت این شهرستان افزود: در نظام مقدس جمهوری زمینه برای تقریب و حفظ وحدت و همگرایی و همبستگی ملی فراهم است که علما با نقش افرینی های ارزشمند توانسته اند در سالهای انقلاب اسلامی به رفع مشکلات و آسیب ها کمک کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در گام دوم انقلاب نیز حضور پرشور علما و نخبگان می تواند سبب ارتقای شاخص های خدمات در مباحث علمی، فرهنگی و آموزشی جامعه اسلامی شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مقام معظم رهبری نسبت به امور مختلف این استان اشراف کامل دارند و ایشان از سالهای دور تاکنون نگاهی ویژه به منطقه داشته و دارند و همواره به مسئولان نظام توصیه می کنند به سیستان و بلوچستان و مردم فهیم و نجیب آن توجه و از ظرفیت علما و ائمه جمعه و جماعات در جهت مقابله با تهدیدات شوم دشمنان بهره ببرند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در نشست خصوصی با مقام معظم رهبری مسائل و مشکلات و ظرفیت ها را بیان کرده ایم که موضع ایشان خدمت شایسته به مردم و استفاده از توان نخبگان استان در جهت معرفی دین و اخلاق و معنویت و بیان حقیقت اسلام است.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش نیز گفت: علما با بینش بالا و داشتن بصیرت به خوبی توانسته اند به جامعه آرامش را هدیه کنند.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش هم با عرض خیر مقدم محضر نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان بیان کرد: علما و مردم شیعه و سنی در این استان با آغوش مهر و محبت پذیرای خادمان دین و بندگان پروردگار متعال هستند.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی اظهار داشت: رعایت حقوق خداوند و حقوق مردم سبب کامیابی امت اسلام و جامعه بشری در دنیا و آخرت می شود.
وی با تاکید بر شکر گذاری نعمت های الهی ادامه داد: ظاهر و باطن، فعل و عمل، رفتار و گفتار امت اسلام باید مطابق با توحید الله و قرآن و سنت نبوی باشد و فرد مومن و مسلمان باید با دعا و نیایش از الله متعال به عنوان خالق و مالک خزانه های آسمانی و زمینی خواسته های خود را مطالبه کند زیرا ملک و عزت را الله می بخشد.
فرماندار خاش در این نشست گفت: علما امنیت ساز و گره گشا در امور دشوار هستند که در شرایط بحرانی و حساس توانسته اند نقش آفرینی کنند.
حمیدالدین یوسفی از علما خواست در مباحث آگاه سازی جوانان از خطرات ازدواج های فامیلی و کاهش معضلات اجتماعی ورود پیدا کنند.
شماری از علمای اهل سنت خاش نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

**حوزه های علمیه نماد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی هستند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حوزه های علمیه به واسطه ترویج دین و اخلاق و معنویت و بصیرت افزایی نماد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی به شمار می روند.
حجت الاسلام والمسلمین محامی در دیدار با مدیر و کارکنان حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش بیان کرد: مراکز علمی و فرهنگی، حوزه های علمیه، مساجد و دانشگاهها و غیره ظرفیت های ارزشمندی در جامعه اسلامی هستند که در عرصه های مختلف به توسعه، رشد و آبادانی جامعه کمک می کنند.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش نیز از نگاه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام به مردم منطقه و کمک به ارتقای شاخص های دینی و مذهبی قدردانی کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین در دیدار با نخبگان و دانشگاهیان و فرهنگیان خاش اهمیت ترویج علم و توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی، آموزشی را متذکر شد.
حجت الاسلام محامی افزود: سیستان و بلوچستان و منطقه خاش سرشار از استعداد و توانمندی و برخورداری از نیروی انسانی کارآمد بوده که با راهکار های درست و برنامه های کاربردی می توان به شکوفایی استعدادها و تربیت نیروهای خدمتگزار کمک کرد.
امام جمعه خاش و مدیران دانشگاههای آزاد، پیام نور، صنعت و معدن، مرکز آموزش سلامت و آموزش و پرورش خاش هم به بیان دیدگاهها و ارائه گزارش از حوزه عملکردی خود پرداختند.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.