به گزارش ایرنا معاون اول رئیس جمهوری که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نیرو ، مدیرعامل فرودگاهها و رئیس بنیاد مستعضفان وی را همراهی می کنند صبح امروز پس از ورود به ایرانشهر و افتتاح ترمینال فرودگاه این شهر بلافاصله با بالگرد به شهرستان قصرقند عزیمت کرد.
شرکت در نشست هم اندیشی با نخبگان، معتمدان، جوانان و فعالان اجتماعی جنوب سیستان و بلوچستان در ایرانشهر، سفر به قصرقند، شرکت در نشست معتمدان، جوانان، فعالان اجتماعی و کار آفرینان در زاهدان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به این استان است.
به گزارش ایرنا شهرستان قصرقند با وسعت 6 هزار و 826 کیلومتر و اقلیم گرم و رطوبت دارای سه بخش مرکزی، ساربوک و تلنگ، 6دهستان و 170روستا است.
مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان هفت هزار و 540 هکتار است که خرما، انبه و مرکبات مهمترین محصولات باغی و برنج، نباتات علوفه ای شامل یونجه نیکشهری، شبدر برسیم و سورگوم، جو و حبوبات شاخص ترین محصولات زراعی آن را تشکیل می دهند.
قصرقند دارای 45 هزار و 600 واحد دامی قالبا دام سبک گوسفند و بز و 19باب استخر پرورش ماهی است.
در این شهرستان 160 رشته قنات، 538 رشته چاه، 36 دهنه چشمه و 2 سد مخزنی زیردان و شیکلک که از رودخانه کاجو و شارک تغذیه می‌شوند منابع آبی شهرستان قصرقند را تشکیل می‌دهند.
قصرقند در 578 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3043/7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.