حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد منهاج از اعضای دفتر امام خمینی و سفیر سابق ایران در نیجریه ولیبی در اثر سانحه رانندگی در مسیر مشهد مقدس درگذشت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد منهاج در سال 1328 به دنیا آمد.وی که از مبارزین سالهای قبل از انقلاب اسلامی بود ، پس از پیروزی انقلاب از طرف حضرت امام (ره) به عنوان نماینده ایشان جهت تبلیغ و معرفی اسلام و انقلاب عازم استرالیا شد.در حکم حضرت امام خمینی(س) برای ایشان آمده بود: جنابعالى با سابقه‏ اى که در امر تبلیغ دارید و با توجه به نیاز شدیدى که مسلمانان جهان به تبلیغ صحیح احکام مقدس اسلام دارند، مسافرتى به کشور استرالیا نموده و این وظیفۀ مهم اسلامى را در آن منطقه انجام دهید. امید است ایرانیان مقیم آن کشور و سایر مسلمانان متعهد نیز در این باب همکاریهاى لازمه را با جنابعالى بنمایند. از خداى تعالى موفقیت جنابعالى را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏. روح‌‏اللّه‏ الموسوى الخمینى
وی همچنین به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور های مختلف ازجمله کنیا و لیبی فعالیت می کرده است .
برنامه های مراسم های تشیع ، خاکسپاری و گرامیداشت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد منهاج در اخبار بعدی اعلام خواهد شد .
گفتنی است پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران یک روز قبل از درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد منهاج با ایشان گفتگوگویی درخصوص تحولات لیبی انجام داده بود که بزودی منتشر خواهدشد.

پرتال امام خمینی و پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران درگذشت ناگهانی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد منهاج را به خانواده محترم و بستگان آن مرحوم و اعضای شریف دفتر امام تسلیت می گوید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.