مقدم موسوی فعال دانشجویی در میزگرد بررسی چالش‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که در اختتامیه جشنواره ملی برهان برگزار شد، با اشاره به لزوم تغییر آیین نامه انضباطی دانشجویان گفت: شیوه نامه انضباطی فعلی که در سال گذشته مصوب شد، فعالیت آزادانه دانشجویان را محدود می‌کند و جای امیدواری است که یکی از وعده‌های مهم آقای پزشکیان تغییر آن است که سریعاً باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار جماران؛ آیین پایانی سومین جشنواره ملی برهان ویژه کرسی‌های آزاد‌اندیشی که از ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی آغاز شده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در آیین پایانی مرحله اول سومین جشنواره ملی برهان ویژه کرسی‌های آزاداندیشی، با تبریک به منتخب ملت ایران به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران، گفت: همه کسانی که پای صندوق آمدند، سرمایه نقد رئیس‌جمهور منتخب هستند و همه آنان که نیامدند به فرموده رهبر انقلاب، باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. 

عبدالحسین کلانتری تاکید کرد: مکلف هستیم از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب حمایت کنیم تا بهترین‌ها برای کشور رقم بخورد.

وی اظهار داشت: وقتی افراد وارد دانشگاه می‌شوند باید تواضع علمی داشته باشند؛ زیرا دانسته‌های ما بسیار اندک است اما برخی چنان به آن مغرور می‌شوند که گویی وحی مُنزَل است. ما برای رسیدن به حقیقت گفت‌وگو می‌کنیم و دانشگاه می‌تواند به افراد تذکر دهد که علوم و دانسته‌های ما پایان راه نیست بلکه آغاز راه است.

 

جشنواره برهان طرحی خوب برای سامان دادن به موضوع آزاداندیشی است 

دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز در این آیین با اشاره به حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: این حضور، نشان از اقتدار نظام است که انتخابات را در زمان مناسب برگزار کرد و رئیس جمهور انتخاب شد. 

وی بیان کرد: رکن اقتداربخشی نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم است و این مردم، مرتب رفتار مسئولان را رصد می کنند و آن‌ها باید در مقابل مردم پاسخگو باشند. امیدوارم از ظرفیت همراهی مردم در جهت پیشرفت کشور استفاده کنیم.

دکتر معتمدی گفت: جشنواره برهان طرحی خوب برای سامان دادن به موضوع آزاداندیشی و بیانگر این است که نظام این قابلیت را دارد تا افراد در آن آزادانه اظهارنظر کنند. ذهنِ خالی جوشش ندارد و افراد باید مرتب مطالعه و ذهن خود را درگیر کنند تا مستند برای گفته‌های خود داشته باشند و بتوانند وارد گفتمان آزاداندیشی شوند. 

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و از سوی ائمه به ما توصیه شده، اینکه چه کسی گفت، مهم نیست بلکه چه چیزی گفت اهمیت دارد و باید مسائل را بشناسیم و بدانیم که تقوای الهی زمینۀ تشخیص ایجاد می‌کند.

 

لزوم تغییر آیین نامه انضباطی دانشجویان/فضای امن برای فعالیت دانشجویی فراهم شود

به گزارش خبرنگار جماران، سید احمد مقدم موسوی فعال دانشجویی در میزگرد بررسی چالش‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که در اختتامیه جشنواره ملی برهان و با حضور معاون فرهنگی وزیر کشور، معاون فرهنگی دانشگاه شریف و معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: باید فضای امن برای فعالیت دانشجویی فراهم شد.

وی افزود: در مدت اخیر شاهد آن بودیم که فضای بی‌تفاوتی و ناامیدی در دانشگاه‌ها به نوع نگاه مدیریت فرهنگی، حاکم بود به همین جهت استقبالی از کرسی‌های آزاداندیشی و فعالیت دانشجویی نمی‌شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به لزوم تغییر آیین نامه انضباطی دانشجویان گفت: شیوه نامه انضباطی فعلی که در سال گذشته مصوب شد، فعالیت آزادانه دانشجویان را محدود می‌کند و جای امیدواری است که یکی از وعده‌های مهم آقای پزشکیان تغییر آن است که سریعاً باید اجرا شود.

مقدم‌ موسوی عنوان کرد: زمانی می‌توان از رونق کرسی‌های آزاداندیشی سخن گفت که فضا برای آن مهیا باشد، دانشجویان باید به این باور برسند که آزادانه می‌توانند اندیشه و مطالبات خود را بیان کنند و هیچ برخوردی به دنبال آن صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر درک عمومی باید ایجاد شود که مطرح کردن دغدغه دانشجو، مورد توجه قرار می‌گیرد تا فضای بی‌تفاوتی و نا امیدی شکسته شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.