پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دوری از افراط و تفریط با تبادل افکار سازنده-منشور برادری- 4

انصاری راد:حذف یک جناح مساوی تضعیف نظام است

حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد پیرامون اهمیت نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی افزود: چون حضرت امام (س) دوام و بقای نظام را بسته و مربوط به حفظ اعتماد مردم می دانستند حفظ این مصلحت را اصل نظام جمهوری اسلامی می دانند و هیچ امری در تضاد با آن را قابل قبول نمی دانند و آن را مصلحت مهمی تشخیص داده بودند که باید در هر حال محفوظ بماند.

حضرت امام(س) در مبارزه با رژیم گذشته بعد از خداوند متعال هیچ تکیه گاهی غیر از مردم نداشتند و در دوره اداره نظام نیز تلاش داشتند با انجام انتخابات آزاد مردم به درستی در عرصه حضور داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران پیرامون مراد حضرت امام(س) از وحدت گفت: از آن چه در منشور برادری و مجموعه همه گفته های حضرت امام (س) آمده است بر می آید که ایشان عمل به قانون اساسی را محور وحدت می دانستند، مخصوصاً نامه ایشان در پاسخ نمایندگان که عنوان می کنند من در ایام جنگ تصمیماتی گرفته ام تا گره هایی گشوده شود اما همه باید در راستای قانون اساسی عمل کنیم و به قانون بازگردیم نشانگر این دیدگاه است.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اصول مدنظر حضرت امام خمینی(س) افزود: اصولی که امام در گفته ها و نوشته ها و عمل به آن تکیه کرده اند اول اسلام با توجه به مقتضیات زمان و مکان و حفظ مصالح فوق العاده است که در تاسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را فتوا دادند و بعد در قانون اساسی رسماً مورد تصویب و تایید قرار گرفت و دوم تکیه بر آرای عمومی است که از زمان ورود به ایران آن را اصل قرار دادند و در قانون اساسی نیز پایه رسمیت نظام قرار گرفته است.
حجة الاسلام و المسلمین انصاری راد با تکیه بر مبارزات حضرت امام(س) ادامه داد: ایشان در مبارزه با رژیم گذشته بعد از خداوند متعال هیچ تکیه گاهی غیر از مردم نداشتند و در دوره اداره نظام نیز تلاش داشتند با انجام انتخابات آزاد مردم به درستی در صحنه حضور داشته باشند و تا آن جا به این نکته اصرار داشتند که درصحیفه امام،ج9،ص 259 می فرمایند:" من یک وقت گفتم اگر ملت خواست بگوید که نه ما دیکتاتوری می خواهیم همه ملت گفتند ما دیکتاتوری می خواهیم شما چه حقی دارید بگویید نه."
وی پیرامون اهمیت نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی افزود: چون حضرت امام (س) دوام و بقای نظام را بسته و مربوط به حفظ اعتماد مردم می دانستند حفظ این مصلحت را اصل نظام جمهوری اسلامی می دانند و هیچ امری در تضاد با آن را قابل قبول نمی دانند و آن را مصلحت مهمی تشخیص داده بودند که باید در هر حال محفوظ بماند.
حجة الاسلام و المسلمین انصاری راد با اشاره بر تاکید حضرت امام(س) برای هر دو جناح در حفظ خشم و کینه انقلابى ، علیه قدرت های استعمارگر در منشور برادری افزود: این مطلب ناشی از تکلیف مبارزه با ظالم است که از اصول مسلم اسلامی است و ملت مسلمان ایران نیز هم به عنوان فرد فرد و هم به عنوان جامعه موظف به مبارزه با ظلم واجرای عدالت است ومصداق آن می تواند تغییر کند و در زمان های مختلف مقتضیات خاص خود را دارد.
انصاری راد افزود: قانون اساسی می تواند مبنای وحدت قرار گیرد و هیچ اصلی غیر از قانون اساسی وجود ندارد. البته قانون اساسی یک بار تغییر کرده است و می تواند بارها تغییر کند و وحی منزل نیست.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات جناح های سیاسی ادامه داد: البته بیشتر اختلاف ناشی از قدرت مسلط است که قانون را یک طرفه تفسیر می کند و اصولی که قدرت را مقید می سازد به کار گرفته نمی شود و گرنه تفسیر قانون مشکل نیست. قانون اساسی اکنون به نفع بخشی از قدرت تفسیر می شود.
حجة الاسلام و المسلمین انصاری راد ضمن اشاره به فرازهایی از منشور برادری حضرت امام(س) مبنی بر "پرهیز از واسطه هایی که کارشان القای بدبینی به جناح مقابل است" و "اگر در این نظام کسى یا گروهى خداى ناکرده بى‏جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتماً پیش از آنکه به رقیب یا رقباى خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است" ادامه داد: بسیار روشن است که حذف یک جناح مساوی تضعیف و تضییع اصل نظام جمهوری اسلامی است و عامل اصلی نیروهای تند وغیر اخلاقی هستند که باید از آنها پرهیز گردد و امور واقع بینانه و کارشناسانه در چهار چوب قانون اساسی اختلافات حل و فصل گردد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.